בירושלים מתכוונים לאשר בנייה של אלפי יחידות דיור



אופטימיות בעיריית ירושלים מניצחונו של דונלד טראמפ לנשיאות ארצות הברית. אלפי יחידות דיור בירושלים שבנייתן הוקפאה קרוב לשנתיים משיקולים פוליטיים יעלו בקרוב לאישור הועדה המקומית לבנייה בעיר.

יו"ר הועדה המקומית לבנייה בירושלים מאיר תורג'מן אומר, כי הוא מתכוון לאשר אלפי יחידות דיור שבנייתן הוקפאה עד כה בשל לחצים פוליטיים ובינלאומיים שהגיעו מכיוונה של ארצות הברית. תורג'מן: "הפעילו אותנו כמו מריונטות. כל פעם מנכ"ל משרד ראש הממשלה היה מכווין אותנו אם לדון או לא לדון בבנייה בעיר".

יחידות הדיור הם אותן יחידות מוקפאות, שנחשבות על ידי הקהילה הבינלאומית כהתנחלויות. 3,000 יחידות בשכונת גילה, 2,600 יחידות בגבעת המטוס ו-1,500 יחידות ברמת שלמה. תורג'מן: "עכשיו אחרי שטראמפ שם את ירושלים על ראש שמחתו אני מקווה שאנחנו יוצאים לדרך חדשה. כל הדירות האלו ממתינות לבניה כבר שנתיים".

לאותה הסוגייה התייחס גם השר לשעבר, גדעון סער. סער אמר שבחירתו של טראמפ היא חלון הזדמנויות שהממשלה צריכה לנצל. סער העריך כי "ממשל טראמפ יאפשר לבנות יותר בירושלים". לדברי סער, "בשנים האחרונות הרוב הדמוגרפי שלנו בירושלים כורסם, הלחץ המדיני על ישראל היה אפקטיבי ומשמעותי ביותר ואני לא משוכנע שיהיה לחץ דומה של ממשל של טראמפ וזה אומר שצריך ללכת ולבנות בהיקף רחב בירושלים אם רוצים להבטיח את העתיד שלה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה