ראש ממשלת רוסיה ביקר בכותל המערבי



דמיטרי מדבדב, ראש ממשלת רוסיה פתח את ביקורו בארץ בכותל המערבי. ליוו אותו רב הכותל ורבה של רוסיה

ראש ממשלת רוסיה מר דמיטרי מדבדב פתח את ביקורו בארץ ברחבת הכותל המערבי והתקבל על ידי רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ ורבה של רוסיה הרב בערל לזר. 

עם בואו לרחבת הכותל המערבי סקרו בפניו מנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי מר מרדכי ( סולי) 

אליאב את ההיסטוריה של המקום, תוך הסבר על קדושתו לעם היהודי מדורי דורות, כשהוא מציג בפניו דגם של הר הבית מימי בית שני.                                                                                                                           
רב הכותל המערבי שמואל רבינוביץ אמר לראש הממשלה דמיטרי מדבדב כי הקשר של העם היהודי להר הבית והכותל המערבי הינו קשר עמוק וחקוק   על ליבו של כל יהודי. ירושלים היא הלב של עמנו והחשיפות במקום חושפות את שורשינו. יהודים ברוסיה מתפללים לכיוון המקום הזה.
"איננו צריכים הסכמת העמים להיותינו כאן ולקשר שלנו לקודש הקודשים. אך ראוי  שמדינות ידידותיות כרוסיה יתנגדו למחיקת ההיסטוריה". הרב הודה לראש הממשלה בשם העם היהודי על הידידות הקיימת בין העמים. הרב לזר אמר לרוה"מ כי גם ברוסיה מתפללים לכיוון מקום קדוש זה.

ראש הממשלה התייחס להצעה באונסק"ו ואמר: כי ההחלטות אינן חשובות, ועמדת רוסיה הרשמית כי לישראל יש קשר ברור וחזק להר הבית ולכותל המערבי ולכן באתי לכאן. לפני 23 שנים ביקרתי בכותל המערבי כאדם פרטי, אך עכשיו הבנתי יותר את ההיסטוריה של המקום, והקשר של העם היהודי אליו.
 
לאחר מכן הרבנים התפללו עם רוה"מ ליד אבני הכותל, והעניקו לו ספר "מנהרות הכותל המערבי" ברוסית הסוקר את החשיפה שהתגלו במקום ומעידות על הקשר של עמנו למקום קדוש זה.       
בתום הביקור כתב ראש הממשלה: "היה מרגש לגעת במקום הקדוש ביותר לעם היהודי. שמחתי לעשות זאת, ואני מאחל שלום וביטחון, שגשוג ופריחה לעם היהודי".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה