תנועת הצופים תקיים יום ניקיון מיוחד בעקבות תלונה של רדיו ירושלים



במהלך טיול שבת שגרתי גילה מנכ"ל רדיו ירושלים, שלום אורן לכלוך רב בסמוך לאנדרטה של נופלי חניכי תנועת הצופים. בעקבות התרעתו על הלכלוך תנועת הצופים תקיים יום ניקיון מיוחד ובו ייצאו 300 חניכי השבט לפעילות ניקיון השבט וסביבתו ובמקביל יעברו פעילות חינוכית על חשיבות איכות הסביבה ושמירה על הניקיון

באחד המקומות היפים בירושלים, עמק המצלבה שוכן המועדון של שבט "מצדה" מתנועת הצופים. בסמוך למועדון ישנה אנדרטה שהוקמה על-ידי חניכי הצופים ומשפחות שכולות לזכרם של חמשת נופלים, בוגרי השבט שנהרגו במלחמת ששת הימים. האנדרטה היא סלע הניצב על בסיס מוגבה, ובו חקוקים שמותיהם של חמשת בוגרי השבט אשר: "נפלו במלחמת ששת הימים, אייר תשכ"ז; 5-10.6.1967". סמל הצופים חקוק ליד שמותיהם.

בשבת האחרונה, במהלך טיול בעמק המצלבה הגענו למקום והופתענו  לגלות שהמקום מלוכלך, והטינופת והאשפה הם מעבר לסבל האנושי. במקום היו קופסאות שימורים, בקבוקי פלסטיק שקיות של לחם ועוד זבל בסביבת האנדרטה הסמוכה למועדון של שבט "מצדה".

אורן יצר קשר עם הדוברת של הצופים והתריע בפניה על הלכלוך הרב שנמצא בסמוך אליהם והיה מצפה מתנועת נוער כמו תנועת הצופים להיות אכפתיים לסביבה. הדוברת טענה שאכן חניכי הצופים דנים ומחונכים בסוגיות של איכות הסביבה וזיהום, אך זהו שטח עירוני שאינו שייך לתנועה עצמה והוא בפיקוח מוניציפלי, לכן על העירייה לדאוג לניקיון האנדרטה וסביבתה. התשובה לא נראתה לנו בלשון המעטהולכן באנו שוב למקום וצילמנו את הלכלוך.

שלחנו  את התמונות לדוברת הצופים ולאחר התקשרות נוספת ורק אז  שינו בהנהגת הצופים את גישתם והם החליטו לקיים יום ניקיון מיוחד של חניכי התנועה. וכך, בעקבות ההתראה על הלכלוך הרב ייצאו  היום כ-300 חניכי השבט לפעילות ניקיון השבט וסביבתו ובמקביל יעברו פעילות חינוכית על חשיבות איכות הסביבה ושמירה על הניקיון.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה