עימותים בכותל סביב תפילת הנשים



מתפללי ומתפללות התנועות הלא אורתודוקסיות הכניסו לרחבת הכותל ספרי תורה לדבריהם במחאה על שלא הוקצתה להם אזור תפילה שם

נשות הכותל נכנסו הבוקר לתפילת ראש חודש חשון בליווי 14 ספרי תורה, שנישאו על ידי רבנים ורבות מהתנועות הרפורמית והקונסרבטיבית בארץ ובעולם. נשות הכותל יחד עם המנהיגים הליברליים טוענים כי הגיעו לרחבה המרכזית כי החלטת הממשלה להקצות להן אזור תפילה לא מיושמת מה שמכונה "מתווה הכותל" בעקבות הכנסת ספרי התורה החלו עימותים עם מתפללים חרדיים.

אנשי התנועה הרפורמית אומרים כי מהיום מעמד הכותל השתנה והיום שחררנו את הכותל משלטון החרדים. המפלגות החרדיות לא יקבעו לרוב העם היהודי איך להתפלל. זו היתה הפעם הראשונה שהתפילה בעזרת הנשים נערכת עם יותר משני ספרי תורה. עד כה נאלצו נשות הכותל להכניסם בהיחבא מחשש להחרמתם.

אולם בארגון ליב"ה אומרים כי מי שעומדים בראש מאבק הרפורמי הם אנשי שמאל קיצוני. "הרבה" עידית לב שתוביל את "התפילה השוויונית" היא מנהלת מחלקה בארגון השמאל  רבנים לזכויות אדם  לב עצמה היתה ממובילות הפגנה בלתי חוקית של יהודים וערבים כנגד פעילות צה"ל ברצועת עזה בזמן מבצע צוק איתן.

רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ מביע זעזוע וכאב בעקבות הפגנת נשות הכותל הבוקר. "נשות הכותל פגעו היום באלפי מתפללים ומתפללות, כשקיימו תפילה מעורבת הפגנתית בתוך עזרת הנשים, וביזו ספרי תורה כשהעבירו אותם מיד ליד כאחרון החפצים. מתוך חרדה עמוקה מפגיעה בספרי התורה הרבים שהובאו במסגרת ההפגנה, הנחיתי את סדרני הקרן למורשת הכותל המערבי שלא להתעמת עם המפגינות, על אף שהפירו באופן ברוטלי לא רק את הנחיית היועץ המשפטי לממשלה, אלא כל הנחיה וכל מנהג של הכותל המערבי מאז ומעולם.

הכותל המערבי הוא מקום קדוש. מקום של תפילה. מקום של אחדות. מיליוני מבקרים ומתפללים בכותל המערבי מעידים בכל יום כי זהו רצונו של רובו המוחלט של העם היהודי. עיני העם היהודי כולו נשואות אלינו היום לעצור את המגפה".

הרב רבינוביץ לא הסביר מדוע לא מתאפשרת במקום תפילה של הנשים ושל הגופים הליברליים ומדוע לא מיושמת החלטת הממשלה להקצות להם אזור תפילה. האם יהודי ארה"ב אינם בני העם היהודי?. 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה