16 חודשי מאסר למחבל שתכנן פיגוע בקניון מלחה



המחבל עבד אבו סנינה, תושב כפר עקב, הודה במסגרת הסדר טיעון בתכנון, והורשע בעבירה של קשירת קשר לביצוע פשע.

בית משפט השלום בירושלים, גזר עונש של 16 חודשי מאסר על המחבל עבד אבו סנינה, תושב כפר עקב שניסה לצלם את קניון מלחה עבור תכנון פיגוע.

הנאש הודה במסגרת הסדר טיעון בעובדות כתב אישו ם מתוקן , והורשע בעבירה של קשירת קשר לביצוע פשע.

בחודש יולי האחרון שהה הנאש ם בכלא קציעות ביחד ע ם איהאב שיך צובח וזאת עד לשחרורו של צובח בחודש ספטמבר.

במהלך שהותם המשותפת בכלא, סיפר צובח לאבו סנינה כי הוא מתכנן לבצע פיגוע ושאל אותו אם הוא מעוניין להצטרף אליו בביצוע הפיגוע. אבו סנינה הסכים והשניים סיכמו כי יצרו קשר אחד עם השני לאחר שחרורו.

באמצע חודש ינואר השנה שוחרר אבו סנינה מהכלא וכעבור מספר שבועות, במהלך חודש פברואר 2016, נפגש עם צובח בבית קפה ברמאללה. במהלך פגישה זו אמר צובח לאבו סנינה כי הוא מתכנן לבצע פיגוע ירי נגד כוחות ביטחון בסמוך לקניון מלחה בירושלים, באחד מימי חמישי אחר הצהריים, וזאת לאחר שצובח סבר כי באותו הזמן נמצאים במקום מספר רב של חיילים היוצאים לחופשת סוף השבוע.

צובח אמר לאבו סנינה כי יש ברשותו נשקים ותחמושת וכן כי הוא מתכוון ללבוש מדי חייל בזמן הפיגוע, וזאת על מנת שיוכל להיטמע בתוך החיילים וכך לגרום לפגיעות רבות יותר.

צובח ביקש מאבו סנינה לצלם באחד מימי חמישי אחר הצהריים באזור קניון מלחה, סרטון ארוך, בו ניתן יהיה לראות את המתרחש בתחנות הסעה, בכניסות לקניון מלחה ובכביש הסמוך וזאת לצורך תכנון הפיגוע, הבנת הזירה והערכת כמות החיילים. אבו סנינה הסכים לצלם את הסרטון לצורך ביצוע הפיגוע, אך נעצר על ידי משטרת ישראל בטרם הספיק לצלם את הצילומים בפועל.

 

תמונה: קניון מלחה/פלאש 90.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה