עיריית ירושלים: באחד בנובמבר תופסק הפעלת הצהרונים



עיריית ירושלים הודיעה כי ב-1.11.16 תופסק הפעלת הצהרונים המסובסדים בגני הילדים ובכיתות א' ו-ב' משום שהממשלה עדיין לא אישרה את התקציב להפעלת הצהרונים. הרב ליבוביץ': זו התעללות בהורים העובדים"

היום (שלישי) הודיעה עיריית ירושלים כי תופסק הפעלת הצהרונים המסובסדים בגני הילדים ובכיתות א' ו-ב' בתחילת חודש נובמבר, זאת לאור העובדה כי ממשלת ישראל לא אישרה את התקציב להפעלת הצהרונים.

הפסקת הפעלת הצהרונים מתבצעת בתיאום עם ארגון ההורים ועדכון כלל הגורמים הנוגעים בדבר לרבות נציגויות העובדים וזאת עד לאישור תקציבי מלא אשר יאפשר הפעלת כלל הצהרונים בעיר. 

ממשלת ישראל החלה לפני 3 שנים במסגרת מסקנות וועדת טרכטנברג לתקצב צהרונים מוזלים לילדי ירושלים. בתחילת שנת 2016 השנה הודיעה העירייה כי יש לקדם החלטת ממשלה לתקצוב כלל הצהרונים בעיר שכן קיים צורך בפתיחת 80 מסגרות נוספות לשנת הלימודים תשע"ז בהתאם לגידול הטבעי של ילדי העיר וביקוש ההורים להם, אשר מרחיב את ההשקעות בחינוך הילדים וגם מאפשר להורים לצאת לתעסוקה.

אולם, עד כה, כחודשיים לאחר פתיחת שנת הלימודים לא התקבלה החלטת ממשלה בנידון, ולעירייה ולהורי ירושלים אין כל ודאות כי יועברו התקציבים להפעלת הצהרונים. 

ראש העיר ירושלים ניר ברקת ציין כי "דווקא עכשיו, לאחר התקופה הקשה שעברה ירושלים שספגה אירועי טרור רבים, זה הזמן לחזק את בירת ישראל ולחזק את ההורים תושבי ירושלים ולא לקנוס את אלה שגרים בירושלים או להפלות אותם לרעה. אני קורא לממשלה להמשיך ולדאוג לתקצוב צהרוני ציל"ה בהתאם לצרכים והביקושים ובהתאם להחלטות ממשלה קודמות. לצערי הרב, העיכוב בהחלטה לא יאפשר להפעיל את הצהרונים באופן מלא, דבר אשר יפגע בראש ובראשונה בתושבי העיר וילדיהם".

הרב אהרון ליבוביץ, המחזיק תיק הגיל הרך בעירייה מבקר את המהלך של העירייה: "זו התעללות בהורים העובדים. בעירייה כנראה שכחו שהצהרונים לא נועדו להיטיב עם ילדים, אלא עם הורים שמבקשים לצאת לפרנס את משפחותיהם. סיעת 'ירושלמים' לא תיתן יד להשבתת הצהרונים. זו פגיעה ישירה בפרנסתם של עשרות אלפי הורים שיאלצו להיעדר מעבודתם, ובעינינו - גם בגידה באמונם של המשפחות הצעירות בעיר".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה