נחישות של גיבור | מפקד מחוז ירושלים ביקר את הפצוע משער הפרחים



הוא נפצע קשה בפיגוע דקירה, התעשת, ירה ונטרל את המחבל. עשה את הבלתי יאומן והשתחרר מבית החולים כעבור תשעה ימים. מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי ביקר אתמול את השוטר שנפצע בפיגוע בשער הפרחים

ניצב יורם הלוי בעת ביקור הפצוע | דוברות המשטרה
"זה אינסטינקט של שוטר בירושלים, שהופך בין רגע משוטר סיור ללוחם טרור מיומן. אני גאה בך ובעובדה שאלו הם השוטרים של ירושלים" כך אמר אתמול מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, במהלך ביקור השוטר שנטרל את המחבל בפיגוע בסמוך לשער הפרחים לפני כשבועיים

ב-19.9.16 בשעות הבוקר הגיע מחבל מכיוון שער שכם והלך אחרי שוטר ושוטרת שהיו בדרכם למשמרת בתחנת שלם הנמצאת בצומת הרחובות סלאח א-דין וסולטאן סולימאן. כשהגיעו סמוך לשער הפרחים, התקרב אליהם מאחור במהירות, דקר את השוטר באמצעות סכין שהייתה ברשותו והחל לדקור את השוטרת שהייתה בסמוך. המחבל פצע את השוטר בצווארו והוא נפגע באורח בינוני והשוטרת נפגעה בצווארה באורח קשה. למרות הפציעה הקשה, השוטר התעשת, דרך את נשקו וביצע ירי מדויק לעברו ובכך נטרל אותו.

מיד לאחר מכן, שוטרי התחנה הנמצאת בסמוך, מיהרו למקום הפיגוע והעניקו לשוטרים עזרה ראשונה. אתמול ביקר את השוטר בביתו מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי. במהלך הביקור שיחזר בהתרגשות וסיפר להם על הרגע אותו לא ישכח כל חייו "בשניות האלה אתה חייב לפעול מהר, הרגשתי שאסור לי ליפול, ברגע שנטרלתי את המחבל  והבחנתי שחלפה הסכנה לאזרחים ולנו,  ראיתי את חברתי השוטרת שרועה על המדרכה מדממת – רק אז הבנתי את משמעות האירוע הקשה".

מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי אמר לשוטר שנפצע: "ברגעים הראשונים לאחר הפיגוע, כשהגעתי לבקרך בבית החולים, ציין אחד הרופאים כי היה לך נס גדול מפגיעת הסכין בצווארך. בחלקיקי השניות מרגע שנפגעת התעשתת והגבת. זה שאנו לא תמיד יכולים להיות בכל שניה ולהגיב בכל שניה, הוא תמיד בא עם יתרון כי הוא מתכנן, הוא רואה. זה נעצר ביכולת שלנו להגיב כמה שיותר מהר, נכון ומדויק ולא לתת לדבר הזה להמשיך. ומה שעשית זה כל הדברים שאנו כל הזמן אומרים ומצפים שיקרה, אתה גמרת את האירוע. האירוע התחיל במקום הזה ונגמר במקום הזה".

השוטר הודה למפקד המחוז על הביקור המרגש בביתו ובבית החולים וכן לעשרות המבקרים שביקרו אותו בבית החולים בהם מפכ"ל המשטרה השר לבטחון הפנים מפקדיו וחבריו ליחידה. "לכל אורך הדרך, מרגע הפציעה, הרגשתי היטב את המשפחתיות שיש במחוז ירושלים. גם כששכבתי בבית החולים וגם כעת במהלך כל תהליך השיקום בבית, לא הפסיקו להתקשר ולדאוג לי ולמשפחתי ברמה היומיומית. הרגשתי שעוטפים אותי באופן מאוד קרוב, וזה באמת תהליך שמצריך המון חיזוקים".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה