העליון החמיר את עונשו של מצית בית ספר הדו לשוני



הוחמר עונש המאסר של יצחק גבאי, אשר הורשע בהצתה של בית הספר הדו-לשוני והסתה לאלימות

יצחק גבאי, שהיה הנאשם הראשון בכתב אישום שהוגש נגד שלושה נאשמים, הורשע, על יסוד הודאתו, בעבירות הבאות: הצתה, השחתת פני מקרקעין, החזקת סכין (2 עבירות), הסתה לאלימות (5 עבירות), איסור פירסום הסתה לגזענות (2 עבירות)  ותמיכה בארגון טרור (2 עבירות).

בעקבות הרשעתו נגזרו עליו העונשים כדלקמן:בגין אירוע ההצתה – 24 חודשי מאסר לריצוי בפועל; 8 חודשי מאסר על תנאי לבל יעבור, בתוך 3 שנים מיום שחרורו מהמאסר, אחת העבירות בהן הורשע באישום זה או כל עבירת אלימות מסוג פשע או עוון; כמו כן, חויב המערער בתשלום פיצויים בסך 10,000 ₪ לבית הספר שניזוק על ידו.

בגין אירוע החזקת הסכין – חודשיים מאסר לריצוי בפועל; וחודשיים מאסר על תנאי לבל יעבור המערער, בתוך שנתיים מיום שחרורו מהמאסר, "עבירה דומה לזו בה הורשע באישום זה".

בגין אירוע ההסתה – 10 חודשי מאסר לריצוי בפועל; 4 חודשי מאסר על תנאי לבל יעבור, בתוך 3 שנים מיום שחרורו מהמאסר, אחת העבירות בהן הורשע באישום זה, או כל עבירת אלימות מסוג פשע או עוון.

בית המשפט המחוזי בירושלים (כבוד השופט הבכיר צבי סגל) קבע בראשית חודש דצמבר 2015, כי המאסרים בפועל ירוצו באופן מצטבר, כך שעל המערער לרצות 36 חודשי מאסר.

היום, קבע הרכב של שלושה שופטים בבית המשפט העליון (אסתר חיות, אורי שהם וענת ברון) דחו את ערעורו של יצחק גבאי וקיבלו את ערעור המדינה, כך שעונשו יעמוד על 40 חודשי מאסר לריצוי בפועל, ללא שינוי ביתר חלקי גזר הדין.  

צילום: פלאש 90.  

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה