מסדרים את המדינה באמצעות הסדר הסולר



בית משפט השלום האריך את מעצרם של שני חשודים, בעליהם לכאורה של חברת ההסעות, בחשד כי קיבלו מהמדינה החזרי בלו במסגרת "הסדר הסולר" שלא כדין בהיקף של יותר ממיליון ₪

בית משפט השלום האריך את מעצרם של שני חשודים, בעליהם לכאורה של חברת ההסעות, בחשד כי קיבלו מהמדינה החזרי בלו במסגרת "הסדר הסולר" שלא כדין בהיקף של יותר ממיליון ₪. השניים נחקרו על ידי מחלקת חקירות מע"מ ומכס ירושלים

כמפורט בבקשת המעצר, חקירה נפתחה בעניינה של חברה בשם "שביט הסעות" בחשד כי על שמה של החברה דרשו החשודים, סבטלנה גילמן ובועז שבת, החזרי מע"מ של כ- 1,200,000 ₪ בגין שימוש בסולר שלכאורה שימש את נהגי המוניות של החברה האמורה. בפועל, על פי החשד, שימשה החברה כפלטפורמה שלא כללה פעילות אמיתית בתחום,  שבעזרתה התבצעה הפעילות הפלילית על ידי שבת וגילמן, שמעמדה המשפטי כ"פושטת רגל" והרשעתה בעבר בעבירות דומות, לא הרתיעו אותה מלפעול בדרך זו.  

החזרי המע"מ שהוצאו במרמה על פי החשד מתייחסים לתקופה שבין ינואר 2014 לאוגוסט 2016, בה גם דיווחה החברה למע"מ על תשומות החשודות כפיקטיביות של כ- 5,200,000 כאשר המע"מ שנדרש בגינן הינו כ- 680,000 ש"ח. בביתם של החשודים נערכו חיפושים, כמו גם במשרד ייעוץ המס בו מועסקת גילמן, במסגרתו נתפסו מחשבים ומסמכים רבים המאששים את החשדות.

החוקרים גילו כי במהלך החיפוש שנערך בביתה, שלחה גילמן סמס למעסיקה, יועץ המס במקצועו, בבקשה שישמיד את כל החומרים המוחזקים אצלה במגירה, מה שמעלה חשד לניסיון שיבוש חקירה.

תמונה: ארכיון/ פלאש 90. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה