עיריית ירושלים הגישה כתבי אישום נגד מרכולים במרכז העיר הפועלים בשבת



המאבק של עיריית ירושלים בעסקים שפתוחים בשבת עולה מדרגה: עיריית ירושלים הגישה כתב אישום נגד ארבעה מרכולים ופיצוציות הפועלים במרכז העיר בגלל שהם פתוחים בשבתות, זאת בניגוד לחוק העירוני

עיריית ירושלים הגישה כתב אישום נגד ארבעה מרכולים ופיצוציות במרכז העיר בגין פתיחתם בשבתות. בכתב האישום, שהוגש לבית המשפט לעניינים מקומיים, מצוין כי הפעילות בימי שבתות מנוגד לחוק העזר העירוני ירושלים והעבירה לפקודת העיריות, בנוגע למועדי פתיחת וסגירת עסקים ימי המנוחה. 


עוד מציינת העירייה מספר תאריכים של ימי שבתות בהם נמצא כי המרכולים פעלו בניגוד לחוק. כמו כן היא מצרפת שמונה עדי תביעה שונים שהם אנשי מחלקת הפיקוח העירוני. במידה ויורשעו המרכולים ניתן יהיה להוציא להם צו סגירה.

לאחרונה חזרה בה העירייה מהקנסות שהטילה על המרכולים, בתגובת העירייה נאמר אז כי לא חל שינוי בכוונת העירייה להמשיך ולפעול נגד פתיחת המרכולים בשבתות, עכשיו הגיעה ההוכחה לכך. 

בעלי המרכולים אומרים כי מרכז ירושלים הוא המקום היחיד שבו אוכפים את התקנה ה זו.באף שכונה אחרת בירושלים זה לא נאכף ובמקביל כל הפיצוציות בעיר וכל חנויות הנוחות בתחנות הדלק פתוחות בשבת ללא הפרעה.



מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "אין כל שינוי במהות אלא רק באופן הטכני. במקום מתן דוחות בכל שבוע רוכזו מועדים רבים לכתב אישום אחד, דבר יעיל ונכון יותר לכל הצדדים מאשר לנהל עשרות ברירות קנס במועדים שונים".


ארכיון: מרים אלסטר/ פלאש 90.  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה