קיצרו תורים לרופאים תמורת כסף



יחידת ההונאה במשטרה עצרה שני חשודים, תושבי ירושלים ובית"ר עלית בשנות ה-20 החשודים בעבירות של מרמה, הונאה וקבלת שוחד

ראשיתה של החקירה בתלונה שהגיש למשטרה קב"ט בית החולים הדסה עין כרם בירושלים לפיה החשודים פועלים מול גורמים שונים בבית החולים במטרה לקדם עניינים רפואיים פרטיים של חולים תמורת תשלום כספי אותו גרפו לכיסם.

מעצרו של החשוד המרכזי הוארך עד ליום ראשון והחשוד השני שוחרר בתנאים מגבילים. 


החשודים מוכרים ככאלו שמציעים עזרה לקיצור תורים לבדיקות וקידום עניינים רפואיים שונים וזאת תמורת תשלום כספי. 

בני משפחות החולים היו פונים לאחד החשודים שפעל מול גורמים שונים בבית החולים לקידום עניינם, ואילו החשוד השני היה נשלח מטעמו לבני המשפחה לקבל במעטפה במזומן את התשלום, שסוכם עליו מראש.

על פי ממצאי החקירה החשודים פעלו בשיטה זו כבר כמה חודשים וכי היקף ההונאה עומד על  אלפי שקלים.

כמו כן, במסגרת החקירה נבחנת מעורבותם של רופאים וגורמים רפואיים  בבית החולים. 
החשוד המרכזי קושר עצמו לאירועים . החקירה נמשכת.

במשטרה מבקשים ופונים לציבור הרחב להתלונן אם נדרשו  לשלם  כספים באופן פרטי עבור קידום תורים או טיפול רפואי לכל מאן דהו לפנות למשטרה הקרובה למקום מגוריו ולהגיש על כך תלונה. 

מהמשטרה נמסר כי מדובר בחקירה מורכבת של חשודים אשר ניצלו את סערת הרגשות ומצבם הרגיש של חולים ובני משפחות חולים וביצעו מעשי הונאה ומרמה תמורת בצע כסף. המשטרה תפעל למצות את החקירה ולאסוף ראיות מוצקות כנגד כל מי שמעורב בפרשה.

תגובת בית חולים הדסה עין כרם: "עם כניסתו לתפקיד שם לפניו מנכ"ל הדסה החדשה, פרופ' זאב רוטשטיין, משימה להפוך את בית החולים לבית חולים ציבורי פתוח לכל, בו אין שירותים פרטיים בזמן העבודה ובמקרים דחופים, בית חולים שכל פונה אליו יקבל את השירות האיכותי ביותר, הטוב, האדיב והמהיר בלי לפתוח את הארנק ו/או למלא מעטפות. מזה מספר חודשים שמשטרת ישראל, בשיתוף המרכז הרפואי הדסה, מנהלת חקירה סמויה בבית החולים.

החקירה נפתחה לאחר תלונה שהגיעה לבית החולים והועברה למשטרת ישראל בגין חשד לפיו רופאים מקבלים תשלומים אסורים בתמורה לקידום תורים. פרופ' רוטשטיין, מנכ"ל בית החולים אף התראיין  לתקשורת בנושא לפני מספר חודשים וסיפר על מלחמתו בתופעה הפסולה.
כשמנכ"ל המרכז הרפואי סיפר בתוכנית הרדיו של קטי דור, עוד ביוני השנה, על החשש למעשים כאלה בחדר המיון, היו רבים בתוך הדסה שהרימו גבה, ומסתבר שבאופן לא מוצדק !
היום התבשרנו כי החקירה הסמויה הפכה גלויה. במסגרת שיתוף הפעולה בין הדסה ומשטרת ישראל, נעצרו "מאכר" ועוזרו ונחקרו רופאים בכירים על מעורבותם לכאורה בקבלת תשלומים אסורים באמצעות מאכר או רשת מאכרים שפעלה בבית החולים.

הדסה החדשה עומדת היום כגוף אחד מאחורי המנכ"ל, נחושה כולה לבער הרע, ולא לתת לאף גורם חיצוני או פנימי להכשיל את צוותה.

הידיעות המציפות אותנו כיום בתקשורת הם התחלת סוף התהליך, וצפירת ההרגעה שתישמע עם סיום החקירה תסמל שהדסה נקיה מתופעות כאלה. עת סליחות והתחדשות מתרגשת עלינו. אנו מקווים שתפילותינו להדסה חדשה, ציבורית, אהובה וזכה תתקבלנה ותתגשמנה, ושנזכה להעניק לעם ישראל בריאות מעולה לה הוא זכאי."
 

צילום: פלאש 90/ נתי שוחט.  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה