כמעט אסון, בן שנתיים ניצל לאחר שננעל ברכב



הפעם זה הסתיים בטוב, בן שנתיים ניצל לאחר שנכנס לרכב ללא ידיעת הוריו וננעל בו לזמן ממושך

נס התרחש אתמול (ד'), תינוק אשר ננעל ברכב הוריו אותר על ידם במצב של חוסר הכרה, אך טופל במהירות בהדסה הר הצופים ושוחרר לביתו במצב רפואי תקין.

הורי התינוק אשר פינו אותו להדסה הר הצופים, סיפרו כי נעל את עצמו ברכב. לאחר כמעט שעה, כאשר לא מצאו אותו, התגלה הפעוט ברכב במצב של חוסר הכרה. הוא חולץ מהרכב והובהל לקופת חולים סמוכה ממנה הבהילו אותו בניידת מד"א.

ד"ר שמעון אדוארדסון, רופא בכיר במחלקת ילדים בהדסה הר הצופים אשר טיפל בתינוק: "למזלו של הילד, הטיפול הראשוני שקיבל בקופ"ח, שם פגש אותו רופא אשר נמנה על צוות מחלקת הילדים בהדסה הר הצופים, והטיפול לו זכה מאנשי מד"א - הצילו את חייו. בחדר מיון ילדים בהדסה, אליו הגיע עם הכרה מעורפלת ביותר ייצבנו את מצבו, הוא טופל בנוזלים דרך הוריד תוך ניטור רמות מלחים".

ד"ר אדוארדסון, נוירולוג ילדים בכיר, נמנה על צוות השירות המיוחד לילד בסיכון בהדסה, ומכיר היטב מקרים דומים. "מה שאנחנו בודקים במקרים כגון אלו הוא בראש ובראשונה אם אין עניין של הזנחת הילד. אנו מדווחים לרשויות את מה שאנו רואים, ללא דילמה אתית, כאשר הזנחה היא גם מקרים בהם כמובן דברים נעשים מטעות וחוסר תשומת לב" הוא מחדד. "גם במקרה הזה דיווחנו מיידית למשטרה ולרשויות הרווחה".

התינוק טופל ונשאר להשגחה למשך 72 שעות, לאחריהן שוחרר לביתו במצב טוב ועליו להיוותר במעקב בשל חוסר איזון ברמות המלחים שלו.

"כל ההורים חייבים לדעת מהן הסכנות שאורבות לילדיהם בבית. החל מכלי עבודה וכלי מטבח חשמליים וכלה בשקעים חשופים, בנייה לא בטיחותית, העדר מפסקי בטיחות למערכות חשמל וכו'. בין אלו אפשר גם למנות את הגישה הקלה כל כך לכלי רכב העלולים להיות קטלניים", סיכם ד"ר אדוארדסון.

מרכז השרות המיוחד לילד בסיכון, אשר פועל בהדסה, כולל רופאי ילדים בכירים, עובדים סוציאליים מנוסים, פסיכולוגים וצוות סיעודי. המרכז פועל בשיתוף הדוק עם גורמי השרות הסוציאלי -קהילתי השונים. בין תפקידיו איתור של ילדים בסיכון, סיוע, הדרכה ומניעה. צוות  המרכז מטפל בתחקור מקרים בהם יש חשד להתעללות פיזית, מינית או רגשית בילדים וכן בניצול או הזנחת ילדים.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה