סטודנט מחברון ניסה לבצע פיגוע ברכבת הקלה



הותר לפרסום כי נעצר סטודנט בן 21 מאוניברסיטת חברון שתיכנן לבצע פיגוע משולב בירושלים נקמה על הביקורים של יהודים ותיירים במסגד אל אקצא. היום הוגשה הצהרת תובע לבית משפט השלום

מחקירת החשוד עולה כי יומיים לפני מועד מעצרו, הוא נכנס לשטח ישראל דרך ואדי הסמוך לצור באהר, והגיע למטע זיתים באזור ג'בל מוכבר. שם החליף בגדיו לבגדי ספורט,לבש מכנס קצר וחולצת טי שירט , חבש כובע קסקט, גילח זקנו לזקן צרפתי כל זאת במטרה להיטמע באוכלוסיה. למחרת בשעות הבוקר המוקדמות, יום סיכול הפיגוע, התפלל במסגד סמוך, עלה על אוטובוס באזור תלפיות והגיע למרכז העיר, ירד ברחוב יפו החל ללכת ברגל לאורך פסי הרכבת עד שהגיע לרחוב יפו- קינג ג'ורג', שם עמד מאחורי תחנת הרכבת הקלה , כשבתיק שעל גבו היו מטעני הצינור, החל לבחון את סביבתו במטרה לאתר מקום לביצוע הפיגוע.


מהחקירה המשותפת של שירות הבטחון הכללי  והמפלג לתפקידים מיוחדים בימ"ר ירושלים עולה כי המחבל תיצפת לעבר מסעדה סמוכה אך מאחר והבחין כי יש הרבה אנשים הנוסעים ברכבת הקלה החליט שזה היעד המועדף מבחינתו.

כאמור, בזכות ערנות מאבטחי הרכבת הקלה של אגף הבטחון בעירייה, שהבחינו בו לאחר שעורר את  חשדם. המאבטחים ביצעו בדיקה בתיקו, הבחינו במטעני הצינור, הרחיקו את האזרחים והזעיקו את המשטרה והחבלה.

הסיפור פורסם לראשונה בירושלים נט ביום ראשון 17.7  לאחר שמאבטחי העיריה לכדו את המחבל . מיד לאחר המעצר קיבלו המאבטחים תעודת הוקרה מראש העיר וממפקד המחוז.

בבדיקה שביצעו חבלני המשטרה אותרו בתיקו 3 מטעני צינור שהיו מחוברים יחד , אליהם הדביק מסמרים וברגים וטבל אותם ברעל עכברים. כמו כן בתיקו נמצאו גם שני סכינים ומכשיר פלאפון.
 
עוד עולה מהחקירה המשותפת כי המחבל תכנן מזה תקופה את ביצוע הפיגוע. רכש את הציוד והאמצעים הנדרשים לשם הרכבת מטעני הצינור, למד באמצעות האינטרנט כיצד מכינים את המטענים בצורה שיגרמו לנזק מרבי ואפקטיבי, ובהמשך אף ביצע ניסוי ופוצץ מספר מטענים שהרכיב במטרה לבדוק אותם לפני הכניסה לישראל.

לפני כניסתו לישראל כתב מכתב צוואה אותו השאיר באוניברסיטה וביקש מחברו שימסור להוריו.
עוד עולה מהחקירה כי המחבל פעל לבדו באופן עצמאי וללא תשתית ארגונית. 
המחבל שנחקר בגין עבירות נסיון רצח, ייצור אמל"ח וקשירת קשר לביצוע פשע הובא היום בפני בית המשפט לדיון במהלכו הוגשה כנגדו הצהרת תובע ומעצרו הוארך עד 5.8.16. 
 
קרדיט דוברות המשטרה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה