"המדיניות הקיימת בירושלים מסוכנת יותר מהטרור"



היום התכנסה לראשונה הוועדה לצדק חלוקתי ושוויון חברתי בכנסת. עניינה של הוועדה המיוחדת שבראשה עומד ח"כ מיקי זוהר הוא בצדק חלוקתי ובשוויון בחלוקת משאבים צודקת - חומרית ותרבותית. בוועדה השתתף גם ראש העיר ירושלים שאמר: "המדיניות הקיימת יוצרת פצצה חברתית מתקתקת בירושלים ובפריפריה שמסוכנת יותר מהטרור"

בישיבה הראשונה של הוועדה לצדק חלוקתי ושוויון חברתי בכנסת אמר ראש העיר ירושלים, ניר ברקת שהמודלים ההיסטוריים של התקצוב הממשלתי לרשויות המקומיות יצרו קיבעון חשיבתי עמוק, עיריות הוחלשו לאורך ההיסטוריה, ועל כל שקל שמקבל ילד בירושלים לשירותים חברתיים, חינוך וחילוץ מעוני – ילד בתל אביב מקבל יותר משני שקלים. המנגנון הקיים כיום מגדיל פערים ומחליש את החלשים. ברקת הוסיף ואמר בישיבה שהגיע הזמן לצורת חלוקה אחרת של התקציבים הממשלתיים, המדיניות הכלכלית בישראל חייבת לעודד את התקווה של כל ילדה וילד בירושלים, בירוחם ובכל עיר אחרת כדי שהם יוכלו להצליח. ברקת הדגיש שזהו אינטרס של כל אזרחי ישראל.

ברקת הוסיף שהקמתה של הוועדה היא בשורה חשובה במאבק לתיקון חברתי במדינת ישראל והודה לח"כ מיקי זוהר על הובלת הוועדה וסיים בכך שבכוחות משותפים הוועדה תצליח במשימה החשובה הזו.


תמונה: פלאש 90/יונתן זינדל. 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה