פרשית הונאה גדולה בהיקף של 25 מיליון ש"ח



על פי כתב האישום, המדובר בפרשיית הונאה רחבת היקף הנוגעת לכשישים מתלוננים בהיקף של 25 מיליון ₪. הנאשמים קשרו קשר להונות רוכשי דירות ולקבל מהם במרמה מקדמות עבור רכישת דירות אשר כלל לא הוצעו למכירה.

במסגרת הקשר ועל מנת לקדם את תוכנית המרמה, לא בחלו הנאשמים באמצעים ובין היתר, זייפו מסמכים שנראו מסמכים רשמיים, קיימו ישיבות הסברה עם אחרים מטעמם שהתחזו לעובדים של מנהל מקרקעי ישראל, וקיימו ישיבות במשרד עורכי דין כדי לשכנע מתלוננים באמיתות פעולותיהם. את האמור ביצעו הנאשמים בין השנים 2011-2014.

הנאשמים נהגו כך ביחס לכ-63 קונים חלקם נכים, שהתלוננו במשטרה על שהונו אותם, כאשר חלק מהלקוחות אף רכשו מספר דירות מהנאשמים, שקיבלו מהם, במרמה, סכומי כסף בהיקף של כ- 25,366,000 ₪. 

הנאשמים נהגו כך גם  ביחס לכ-40 קונים נוספים, מהם קיבלו במרמה סכומי כסף נוספים אשר אינם ידועים במדויק למאשימה. קונים אלה לא התלוננו אודות המרמה במשטרה. חלקם, כ-20 קונים, לא התלוננו במשטרה היות וקיבלו את כספם חזרה, לאחר שדרשו את כספם מהנאשמים בטרם החלה החקירה. לאחר שדרשו את כספם חזרה הנאשמים מסרו להם כי הפעילות לצורך קניית דירת הנכים מתעכבת בשל סיבות שונות, אך אם אינם מעוניינים לחכות, יוחזר להם כספם, והחזירו להם את כספם. חלק אחר לא התלוננו במשטרה כיון שנאמר להם על ידי הנאשמים או הסוכנים כי אם לא יתלוננו במשטרה, יקבלו בהמשך את כספם חזרה.

החוליה הכלכלית בפרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד נועה ברח"ד, הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד יצחק בריל, נאור בשארי, אלון אליהו כהן, דן עמדי ואליעזר סלומון, בגין קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף, קשירת קשר לפשע, סחיטה באיומים, עבירות הלבנת הון, עבירות מס, עבירות על חוק פשיטת רגל ושיבוש מהלכי משפט

עוד עולה מכתב האישום כי הנאשמים ביצעו פעולות רבות אשר נועדו להסתיר או להסוות את מקור הרכוש האסור, את זהות בעלי הזכויות בו, את מקומו, את תנועותיו ואת עשיית הפעולות בו .

בנוסף, על פי כתב האישום, הנאשמים לא דיווחו לרשות המסים בנוגע לכספים אשר קיבלו במהלך ביצוע הפעולות המתוארות לעיל, ולא שילמו מס הכנסה או מס ערך מוסף אשר היו חייבים לשלם בגין קבלת הכנסות בהיקף האמור.

כתב האישום הוגש בתום חקירה משותפת למשטרת ישראל, רשות המיסים וחוקרי כונס הנכסים הרשמי במשרד המשפטים.

אילוסטרציה: פלאש 90. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה