הערב מצעד הגאווה בעיר: כוננות שיא



מאות שוטרים, לוחמי מג"ב, כוחות תגבור ומתנדבים, יתפרסו החל משעות הצהריים לאורך ציר הצעדה, במקומות הכינוס וברחובות הסמוכים לשמירה על בטחון המשתתפים, שמירת הסדר הציבורי ומהלכה התקין של הצעדה שתחל בשש בערב, שבה עתידים להשתתף אלפי חוגגים

הצועדים יתכנסו בגן הפעמון בשעה חמש בערב ובשעה 18:00 ייצאו בצעידה במסלול הבא:
גן הפעמון- רח' קרן היסוד- רח' קינג ג'ורג'- רח' מאיר שחם- רח' רבי עקיבא – רח' הילל – רח' מנשה בן ישראל - גן העצמאות.
במסגרת ההערכות המשטרה בירושלים למצעד הגאווה שייערך היום, החל מהשעה 14:30 תסגור המשטרה לתנועה את רחובות הצעדה:

רחוב קרן היסוד-רחוב קינג ג'ורג'-רחוב מאיר שחם- רחוב רבי עקיבא-רחוב הילל- רחוב מנשה בן ישראל, וכן ייסגרו לתנועה גם הרחובות המובילים אליהם כולל רחוב אגרון, הילל, קינג ג'ורג' מקרן היסוד ועד רחוב בארי.
הכבישים ייפתחו בהתאם להתקדמות הצועדים.
לאור העומסים הצפויים, הנהגים מתבקשים לגלות סבלנות ולהשמע להוראות השוטרים ולהיות קשובים לדיווחים שיועברו באמצעי התקשורת.

בתוך כך, המשטרה עיכבה לחקירה במהלך הלילה 4 צעירות בשנות ה 30  שריססו על קירות ומבנים במספר מוקדים לאורך מסלול מצעד הגאוה כתובות תמיכה במצעד. בחיפוש שבוצע ע"י השוטרים נתפסו ברשותן מספר תרסיסי צבע ושבלונות עם כיתוב.
החשודות עוכבו לחקירה בתחנת לב הבירה, במהלכה טענו שביצעו זאת במטרה לעודד אנשים להגיע לאירוע. עם סיום החקירה שוחררו. מהמשטרה נמסר כי החקירה נמשכת.

בתוך כך, ראש העיר ירושלים ניר ברקת ומפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב יורם הלוי, הניחו היום פרחים במקום בו נרצחה שירה בנקי ז"ל במצעד הגאווה בשנה שעברה.

ברקת אמר: "אני מבין את הכאב והביקורת של מי שלא מסכים עם החלטתי שלא להשתתף במצעד. בחרתי בדרך אחרת לכבד את זכרה של שירה בנקי ז״ל נערה מתוקה שנרצחה בגלל שנאת חינם והנחתי ביחד עם מפקד מחוז ירושלים במשטרה, פרח במקום הרצח. אני מייחל מכל הלב שביום הזה נדע להתאחד כולנו נגד כל גילוי של הסתה, אלימות והזכות לחופש הביטוי של כל אדם וקהילה במדינת ישראל ללא הבדל דת גזע ומין".


תמונה ראשית: מרים אלסטר/ flash 90, תמונות בגוף הכתבה: באדיבות דוברות המשטרה, תמונה ראש העיר: ארנון בוסני.



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה