שערי צדק: שירות חדש וייחודי למטופלים שחוו אירוע מוחי



יחידת השבץ בשערי צדק חונכת שירות חדש וייחודי למטופלים שחוו אירוע מוחי חולף (TIA), במסגרת פעילות יחידת השבץ שנחנכה במרכז רפואי שערי צדק, הוקם שירות חדש המציע מענה רפואי למטופלים שחוו אירוע מוחי חולף או שבץ מוחי קל

שבץ מוחי הוא גורם תחלואה ותמותה משמעותי בעולם. מידי שנה מתאשפזים בארץ  כ- 15,000 מטופלים עקב שמץ מוחי. עד 25% מתוכם חוו אירוע מוחי חולף בשבועות טרם השבץ.

בין הסימנים העלולים להופיע במקרים של אירוע מוחי חולף:  הפרעת ראיה, דיבור, חולשה או רדימות גפיים אשר נמשכו עד 24 שעות וחלפו לחלוטין. אירוע מוחי חולף מהווה סימן אזהרה חשוב ביודענו כי במהלך השבועות עד חודשים הקרובים המטופל נמצא בסיכון מוגבר ללקות בשבץ מוחי משמעותי. הרפואה שואפת לאתר מטופלים הנמצאים בסיכון ללקות בשבץ מוחי בעתיד ולמזער את סיכונם באופן מקסימלי.

לפי נתוני מחקר אחרון שבוצע ברחבי העולם, ואשר פורסמו באפריל השנה בNEW ENGLAND JOURNAL OF MEDICINE,  הסיכוי ללקות בשבץ מוחי בטווח של יומיים עד שנה לאחר אירוע מוחי חולף  פחת ב50%  בזכות הערכה מידית על ידי נוירולוג אשר הטווה תכנית טיפולית מותאמת לאחר בירור ראשוני.

המרכז הרפואי שערי צדק הוא המרכז הראשון בארץ אשר מעניק עתה שירות TIA במסגרתו  מטופלים אשר לקו בTIA -  במהלך השבוע האחרון יעברו הערכה מידית על ידי נוירולוג, בדיקות הדמיה ואבחון לבירור הגורם ל- TIA ובניית תכנית טיפולית אישית בתאום הרופא המטפל בקהילה. כל זאת על מנת להבטיח הפחתה משמעותית בסיכונם ללקות בשבץ מוחי עתידי.

ד"ר רוני אייכל, מנהל יחידת השבץ בשערי צדק, ומפעיל השירות מסביר, "מדובר במטופלים שעברו אירוע מוחי חולף ועדיין נמצאים בחלון הזדמנות למנוע אבדן אמתי. לצערנו מטופלים אלו לרוב אינם זוכים לטיפול אופטימלי בהיותם בסדרי עדיפות נמוכים בהגיעם לחדרי המיון. הניסיון והספרות מלמדים כי התייחסות מידית לחולים אלו במרכז TIA על ידי נוירולוג מוסמך ומעקב מוסדר על ידי רופאי הקהילה בהמשך יפחיתו משמעותית את סיכונם של המטופלים ללקות בשבץ מוחי משמעותי. בשערי צדק מקדישים כעת את מלוא המשאבים לנושא בתקווה כי בשיתוף פעולה עם רופאי הקהילה נפחית את שיעורי התמותה והתחלואה משבץ מוחי."

השירות החדש פועל במסגרת יחידת השבץ בשערי צדק, בימים א-ה בין השעות 8:00-15:00 בתאום עם רופאי הקהילה.

תמונה: באדיבות דוברות שערי צדק 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה