מאות יחידות דיור אושרו לבנייה במעלה אדומים וירושלים



ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן קיבלו אתמול (א') החלטה לאשר יותר מ-700 יחידות דיור בירושלים ובמעלה אדומים, 560 דירות במעלה אדומים, 140 דירות בשכונת רמות ועוד כ-100 דירות בשכונת הר חומה ופסגת זאב. כמו כן, סוכם על בניית 600 דירות לתושבי השכונה הערבית בית צפאפא

בעקבות הפיגועים האחרונים אישרו אמש (א') ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון תכניות לבניית יותר מ- 700 יחידות דיור במעלה אדומים ובירושלים. בין היתר אושרה בניית 560 דירות במעלה אדומים, 140 דירות בשכונת רמות וכמאה דירות בשכונת הר חומה ופסגת זאב. בנוסף לכך, נתניהו וליברמן סיכמו על בניית 600 דירות לתושבי שכונת בית צפאפא בירושלים.

בתגובה להחלטה על בניית דירות בשכונה הערבית בית צפאפא אמר השר לענייני ירושלים זאב אלקין כי "מי שרוצה לדאוג לרוב יהודי בבירת ישראל לא יכול לקדם בה בנייה לאוכלוסייה הערבית בלבד". לדבריו, "600 יחידות הדיור עבור האוכלוסייה הערבית בבית צפאפא הן בפועל החלק הערבי של שכונת גבעת המטוס העתידית. אי אפשר לאשר את הבנייה בגבעת המטוס לאוכולוסיה הערבית מבלי לקדם במקביל את הבנייה ליהודים באותה שכונה עתידית, גבעת המטוס. אני קורא לראש הממשלה לאשר גם את הבנייה בשכונת גבעת המטוס ליהודים, ירושלים זקוקה לשכונה הזו וליותר מ-2000 יחידות דיור באופן דחוף. שכונת גבעת המטוס היא בעלת חשיבות אסטרטגית לפיתוחה של ירושלים בדומה לשכונת הר חומה בזמנו. כמו שבקדנציה הראשונה שלו כראש ממשלה, בנימין נתניהו עשה היסטוריה בהקמת שכונת הר חומה בירושלים, אני קורא לו לעשות היסטוריה פעם נוספת בקדנציה הזו ולפעול באופן מיידי לקידום שכונת גבעת המטוס".

ראש העיר ירושלים ניר ברקת הגיב גם הוא להחלטה: "זו טעות לאשר בניה בירושלים רק אחרי פיגוע. צריך לבנות בירושלים תמיד וללא משוא פנים, במזרחה ובמערבה בצפונה ובדרומה. אני אומר לידידנו בארה״ב ובאירופה שאין סיכוי שנאשר בנייה לפי דת ולאום. האם יעלה על הדעת שנאשר בנייה לערבים ונקפיא את הבנייה ליהודים? לכן אנחנו בעיריית ירושלים לא עוצרים אף אישור בנייה ונמשיך לאשר כל בנייה בירושלים ליהודים וערבים בהתאם לעקרונות תכנית המתאר. אסור שתהיה סיבה כלשהי שתעצור את הבנייה בירושלים".

המשנה לראש עיריית ירושלים דב קלמנוביץ על אישור בניית 600 יחידות דיור לפלסטינים בגבעת המטוס בירושלים: "הבוקר התבשרנו שממשלת ישראל הודיעה שתאפשר בנייה של 600 יחידות דיור לערבים בבית צפאפא בירושלים ובמקביל תאפשר בנייה של 800 יחידות דיור ליהודים שבתוכם כ-200 בירושלים. עצם ההשוואה בין בנייה לערבים לבנייה ליהודים לנוכח גל הטרור, בזויה ומזכירה השוואה בין הורים למחבלים לבין הורים שכולים של נפגעי הטרור. אסור לתת יד למהלך כזה. בנייה ליהודים לא צריכה להיות "מתנה" ופיצוי למצב ביטחוני רגיש ואם היא כבר מאושרת וניתנת בעקבות טרור, היא אינה יכולה להגיע במקביל לבנייה ערבית ובמיוחד באיזור רגיש ואסטרטגי כגבעת המטוס. אני דורש להסיר את ההצעה הזו מסדר היום ולפעול בכל הכח לביטול אישור היתרי הבנייה לפלסטינים. זוהי זילות והתרת דם נרצחים ופצועים וההשוואה המעוותת הזו בזויה".



תמונה: הדס פרוש/ flash 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה