שערי צדק: מרפאה רב תחומית חדשה בירושלים



מרפאה להזנה תוך-וורידית (TPN) למטופלים בקהילה החלה לפעול במרכז הרפואי שערי צדק. המרפאה תספק מענה למטופלים מירושלים והסביבה מכל קופות החולים, אשר נאלצו עד כה לנסוע למרכז הארץ עבור שירות זה

המרפאה כוללת בדיקה מקיפה בידי צוות רב-תחומי הכולל רופא גסטרו מומחה, דיאטנית ואחות, כאשר המטרה היא מתןמענה אישי לצרכי התזונה של כל מטופל. פעילות המרפאה נעשית במסגרת המערך הגסטרו-כירורגי, בראשות פרופ' ערן גולדין.

מטופלי TPN סובלים בדרך כלל ממחלות מורכבות של מערכת העיכול, ובין היתר, מחלת קרוהן קשה שאינה מגיבה לטיפול, בעיות בתנועתיות של המעי, לאחר כריתות נרחבות של המעי מסיבות שונות, או גורמים שונים לאי ספיקת של המעי ((Intestinal Failure. מעתה, עשרות מטופלי TPN יוכלו ליהנות משירות זה בקרבת מקום מגוריהם.

ד"ר דן ליבובסקי, מומחה גסטרו בכיר במערך הגסטרו-כירורגי בשערי צדק,שעתיד לנהל את המרפאה מסביר: "הזנהתוך-ורידית (TPN) משמשתכליטיפוליכאשרהמעיאינומתפקד. עבור חולים אלו ה-TPN הוא טיפול מציל חיים. בעזרת מתןTPNניתן לשלוט במשקהאנרגיה, הנוזלים, האלקטרוליטים, הפחמימות, החלבונים, השומניםוהוויטמינים ולספק מקור הזנה אשר עוקף את המעי הכושל. מעקב והתאמה אישית של הפורמולות להזנה תוך-וורידית מסייעים במניעת סיבוכים ארוכי טווח הכרוכים בטיפול זה ועל כן, חשיבות השירות החדש. כאשר הטיפול מנוהל בצורה טובה הוא מאריך משמעותית את תוחלת החיים. צוות המרפאה מתמחה במחלות שונות במערכת העיכול ומאפשר טיפול כוללני בבעיות גסטרואנטרולוגיות לצד שירות ה- TPN.בשנים האחרונות יש התקדמות ביעילות ובבטיחות הטיפול ואנו צופים עלייה בדרישה למרפאות מסוג זה בארץ ובעולם".

המרפאה תפתח בשבוע הבא ותפעל בימי א' החל מהשעה 12:00. 

תמונה: באדיבות דוברות בית החולים


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה