מכשיר חדש לבדיקות CT PET בהדסה יקצר תורים עבור המטופלים בירושלים וסביבותיה



הדסה עין כרם החלה השבוע פעילותו של מכשיר סי-טי/פט נוסף על המכשיר הפועל עד כה ומשרת את אוכלוסיית ירושלים וסביבותיה ואת תושבי השפלה

מדובר במכשיר נייד המסוגל לבצע מגוון בדיקות ברמה גבוהה לאיתור גידולים מסוגים שונים.

ד"ר מרינה עורבי, מומחית לרפואה גרעינית ורדיולוגיה וממלאת מקום מנהלת המחלקה לרפואה גרעינית במרכז הרפואי הדסה סיפרה: "היתרון הגדול של המכשיר החדש, מעבר ליכולת האבחנה כמובן, הוא כי בעצם נוכחותו הוא מצמצם באופן ניכר את התורים לפט-סי.טי, שהינה בדיקה מיוחדת המיועדת לאוכלוסיית חולי סרטן, שעד כה נאלצו להסתפק בתורים הקיימים לבדיקה אשר מבוצעת עם מכשיר אחד. המכשיר החדש מהווה בשורה למטופלים גם ברמה הארצית, שהרי בשפלה קיימים עומסים רבים ומחסור משמעותי במכשירי PET/ CT. אני מאמינה כי רבים מתושבי המרכז יפנו אף הם לבדיקה בהדסה. כידוע אין מדובר בבדיקה בסיסית ויש חשיבות ניכרת לתוצאותיה על מנת לקבוע טיפול נכון ומציל חיים ביחד עם מניעת טיפולים מיותרים בחולי הסרטן, הן ילדים והן מבוגרים".

לד"ר עורבי ניסיון רב בפיענוח הבדיקות ובכתיבת תשובות מהירה לטובת המטופלים, בעוד בבתי חולים בארץ ממתינים החולים במשך שבועות לפענוח. היא עברה התמחות מלאה גם ברדיולוגיה וגם ברפואה גרעינית, שתי ההתמחויות שונות המאפשרות שליטה מלאה בתחום ובקריאת שני חלקי הבדיקה, תוך מתן תשובות מקצועיות ביותר. ניסיונה יחד עם תחושת המחויבות העמוקה למטופליה הם שמקדמים את התחום באופן משמעותי בהדסה.

עוד הוסיפה ד"ר עורבי: "היכולת לבצע את הבדיקה בהתראה כה קצרה, הופכת את המכשיר ויתרונותיו לנגיש לאוכלוסייה, מבלי שהמטופל יאלץ להמתין פרק זמן ממושך לקיום הבדיקה, עיכוב שעלול לסכן את חייו. אני גאה שהדסה מאפשרת נגישות כה קלה ומהירה לציוד כה מתקדם שביכולתו להציל חיים".

יצוין כי הדסה הודיעה לקהל מטופליה בשבועיים האחרונים על פרויקט קיצור תורים חדש, אשר כולל את הבדיקה של PET/CT  ושל שירותים ובדיקות נוספות במחלקות השונות בבתי החולים בהר הצופים ובעין כרם. מאז יצא בית החולים בקמפיין, טופלו בהצלחה מאות פניות בבקשה לקיצור מועדי תורים.

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה