הר הבית נסגר למבקרים עד לסיומו של הרמדאן: הבוקר שוב עימותים במקום



גם הבוקר (ג') החלו צעירים מוסלמים רעולי פנים ליידות אבנים וחפצים לעבר שער המוגרבים. אבן שהושלכה פגעה באישה ברחבת הכותל, היא פונתה במצב קל לבית החולים הדסה עין כרם

כוחות משטרה שנמצאים בשטח ההר הדפו את מיידי האבנים תוך שימוש באמצעים ופועלים לאיתור מיידי האבנים ומעצרם. משטרת ירושלים ממשיכה בפעילות מעצרים ממוקדת נגד המתפרעים בימים האחרונים בהר הבית. בין העצורים שומר וואקף שהיה מעורב בהפרות הסדר על ההר.  מהמשטרה נמסר כי  המעצרים של המתפרעים הם פועל יוצא של מדיניות המשטרה לפעול בתקיפות ונחישות כנגד כל מי שזרק אבנים והפר את הסדר הציבורי, בכוונת משטרת ירושלים להקצות את כל האמצעים והמשאבים לאיתור ומעצר מפירי הסדר.

משעות הבוקר המוקדמות נעצרו עד לשלב זה  17 חשודים.

בתוך כך, בסיום הערכת מצב הבוקר של משטרת מחוז ירושלים. הוחלט כי הר הבית יהיה סגור היום לביקורים. כמו כן הוחלט כי ההר יהיה סגור למבקרים גם ביום רביעי וחמישי הקרובים. 


המשטרה ממשיכה בהידברות שוטפת עם ההנהגה המקומית והווקף, ודורשת מהם לפעול למניעת כל הפרת סדר בהר ושמירה על השקט.

כאמור, בעקבות יידוי האבנים נפצעה אישה כבת 73 ברחבת הכותל. היא פונתה על ידי מד"א לבית החולים הדסה עין כרם כשהיא במצב קל. חובש בכיר במד"א שמיל דוד סיפר:  "ברחבת הכותל ראינו אישה כבת 73 יושבת על כסא בהכרה מלאה, היא סבלה מפציעה  מדממת בראשה, לאחר שהענקנו לה טיפול רפואי ראשוני בשטח, פינינו אותה לבית חולים כשמצבה מוגדר קל". 

ראש העיר ירושלים ניר ברקת על ההחלטה לסגור את הר הבית ליהודים ומבקרים בעקבות ההתפרעויות בימים האחרונים: "יש לאפשר למשטרת ישראל לעשות את עבודתה ולהמשיך בשמירה על הסטטוס קוו בהר הבית. אסור לקבל החלטות תחת לחץ של התפרעויות אלימות. רק התנהלות עקבית ונחושה בשמירה על הסטטוס קוו תבטיח לאורך זמן ירידה באירועי אלימות ושקט בירושלים".



תמונה: ז'אק וסגרס/ flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה