סדנת מאסטר שף בשערי צדק



בשישי האחרון התכנסו במרכז הרפואי שערי צדק כ- 200 ילדים ובני נוער מרחבי הארץ המתמודדים עם מחלות קרוהן וקוליטיס כיבית לאירוע קיץ. במסגרת האירוע התקיימה סדנת מאסטר שף

האירוע חתם את שנת סדנאות ההתמודדות השמינית שמקיים המרכז לקרוהן וקוליטיס בילדים ע"ש אן וג'ו טרנר במרכז הרפואי שערי צדק מדי שנה, כאשר מטרת הסדנאות לסייע לילדים ובני נוער המתמודדים מדי יום עם מחלות מעי דלקתיות כרוניות. במסגרת האירוע התקיימה סדנת מאסטר שף בהנחיית השף עומר מילר ובני הזוג חן ואלון קורן, משתתפי תכנית הריאליטי 'בייק אוף' ישראל.

האירוע נפתח בקבלת פנים חגיגית שנערכה לכבוד הילדים והוריהם. פרופ' דן טרנר, מנהל  המרכז לקרוהן וקוליטיס בילדים בשערי צדק, ברך את המשתתפים בהרצאה שהוקדשה כולה למקום התזונה במחלות מעי דלקתיות בילדים, בדגש על שליטה על פעילות המחלה, גדילה ובריאות העצם.

הילדים והוריהם חולקו לקבוצות בישול בעמדות הרבות שהוכנו עבורם, בהדרכת השף עומר מילר  ובעזרה אינטנסיבית של עובדי המטבח של שערי צדק הכינו יחד מנות ראשונות, עיקריות ואחרונות. אליהם הצטרפו השפים חן ואלון שהדגימו בפני הילדים קינוח מיוחד.

השף עומר מילר שיתף את המשפחות בחוויותיו האישיות כמי שלא נותן למחלה למנוע ממנו להגשים את שאיפותיו ולחיות נפלא. את חיבתו לתחום המזון פיתח בתקופת גיל ההתבגרות, בה שנים היה מוגבל לפורמולות מזון בלבד בגלל המחלה.

בזמן שהמאכלים נאפו בתנור, התאספו ההורים והילדים להרצאה של  פרופ' דן טרנר על אמונות ועובדות בקרוהן וקוליטיס כיבית. השאלות הרבות שעלו מההורים הדגימו את הכמיהה לידע על הקשר בין התזונה למחלה.

מלבד חוויה הקולינרית נהנו משתתפי האירוע גם מפעילות גופנית בשיעור זומבה שנערך במקום עם תום מלאכת הבישול. לבסוף, התכנסו המשתתפים לארוחה חגיגית משותפת שהתבססה, כמובן, על התבשילים הבריאים שכולם הכינו. עם תום האירוע קיבלו המשפחות ערכת שף אישית של כובע שף וסינר במתנה.

פרופ' טרנר מסביר: "חשיבות הסדנה היא בחיבור הרב-תחומי בין מומחים מובילים בבישול בין אנשי רפואה מובילים בטיפול במחלות מעי דלקתיות בילדים. במקום לדבר על תזונה מותרת או אסורה במחלות מעי דלקתיות, הוגדרו מספר מצבי מחלה שונים (כגון רגיעה מול מחלה פעילה, ומחלה של המעי הדק מול מחלה של המעי הגס) והצוות התאים מתכונים לאניני טעם לכל אחד מהמצבים. זוהי מחשבה פורצת דרך בכל הנוגע להמלצות תזונה במחלות קרוהן וקוליטיס כיבית.

אין ספק כי לתזונה מקום חשוב בהתהוות המחלה ובטיפול בה, אך גם חשוב להקפיד שלא להגביל את הילדים במקום בו אין עדות טובה להשפעה מיטבית. זאת, כדי לא לפגוע לחינם באיכות חייהם וכדי לוודא שהילדים מקבלים את כל מרכיבי המזון החיוניים כל כך לגדילה".

 תמונות: באדיבות שערי צדק


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה