שערי צדק: פיתוח חדשני ישראלי לתיקון המסתם המיטרלי בצינתור



לראשונה בעולם בוצע תיקון חדשני של המסתם המיטרלי בצינתור בשיטה חדשה של השתלת טבעת שלמה

הפעולה בוצעה על ידי צוות לב ייעודי (HEART TEAM) של מחלקת קרדיולוגיה וכירורגית לב חזה במרכז הרפואי שערי צדק. שערי צדק נבחר לביצוע הפעולה כחלק ממחקר רב מרכזי עולמי, שראשיתו בישראל, אשר אמור לבדוק את היעילות והבטיחות של שיטה חדשנית זאת.

בשנים האחרונות חלה התקדמות רבה בתחום תיקוני והחלפת מסתמים בחדר צינתור, פעולות שעד לאחרונה נעשו רק בניתוח לב פתוח. כיום מטופלים מבוגרים עם היצרות מסתם אבי העורקים עוברים השתלת מסתם בחדר צינתור בהצלחה רבה. כמו כן ניתן לתת פתרון גם למטופלים עם דליפה של המסתם המיטרלי אשר נמצאים בסיכון גבוה לטיפול בחדר ניתוח. יחד עם זאת עדיין ישנם מקרים שלהם טרם נמצא פתרון מספק.

לאחרונה פיתחה קבוצה ישראלית טבעת תותבת שלמה אותה ניתן להשתיל בחדר הצינתור. תפקיד הטבעת הוא להקטין את טבעת המסתם הטבעי הדולף והמורחב ובכך להקטין במידה ניכרת את דליפת המסתם.

יש להדגיש כי פרוצדורה זו אינה דורשת פתיחת בית החזה, על כן המהלך כרוך בפחות סיבוכים ומשך האישפוז קצר במידה ניכרת בהשוואה לניתוח להחלפת המסתם. הסבל למטופל קטן לאין ערוך בהשוואה לניתוח.

אם תוצאות המחקר יוכיחו את יעילות ובטיחות השיטה ניתן יהיה לשפר את מצבם של מספר רב של מטופלים ובפרט כאלה אשר אצלם הסיכון הניתוחי גבוה.

תמונה: יוסי זמיר/ flash 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה