פסטטריה הירושלמי מתמודד בתחרות יזם השנה של קרן-שמש



בימים אלו נבחרו עשרת המועמדים הסופיים לתחרות יזם השנה של קרן שמש לעידוד יזמים צעירים לשנת 2016. בין המועמדים: עסק ירושלמי מקומי – פסטטריה

פסטטריה, בניהול והקמת מעיין דרעי וכינרת בן עמרם, הוא מפעל בוטיק לייצור פסטה ורביולי טריים ואיכותיים, הפועל בירושלים מזה כשנתיים. המפעל מספק מוצרי פסטה טריים, באיכות גבוהה, מחומרים טבעיים, למסעדות, לחברות קייטרינג וללקוחות פרטיים, על בסיס יומיומי, כשהלקוח המרכזי הוא רשת "פסטה בסטה". העסק מתמודד בקטגוריית הסיפור האישי, ואכן, סיפורה האישי של היזמת הצעירה, מעיין דרעי, הוא מיוחד:

אמה של דרעי נפטרה כשהייתה רק בת שנתיים. היא גדלה בפנימיות ולא היה מי שיתמוך בה ויידחף אותה קדימה. אחרי הצבא היא החליטה להשלים בגרויות, ובמקביל מצאה עבודה בתור מטפלת ומבשלת לילדים – כך הכירה את כינרת בן עמרם – אז סמנכ"ל מנהל וכספים בבצלאל ומעסיקתה, ש-10 שנים לאחר מכן נכנסה כשותפה בעסק שפתחה. הן הפכו לחברות טובות. בן-עמרם ליוותה ותמכה בדרעי לאורך כל הדרך. כעת מעיין מבשלת ודואגת לכל מה שקשור בהכנת המוצר ואילו כינרת דואגת לכל מה שקשור לניהול העסק. 

את העסק פתחה לפני שנה וחצי. במקור רצתה לפתוח מסעדה אבל לשם כך יש צורך בגב כלכלי רחב וחזק. לכן החליטה לפתוח מפעל של פסטה. היא פנתה לקרן-שמש שחיברה לה מנטור.

בתחילה, מספרת דרעי, כי התכוונה לפתוח מיד מפעל גדול באופן מיידי. המנטור שלה שכנע אותה להתחיל בקטן, מהבית. היא השתכנעה וקנתה מכונה תעשייתית, הכינה מתכונים מיוחדים והחלה לשווק למסעדות בירושלים רביולי ופסטה קפואים.

"אני אוהבת פסטה מושבעת מגיל צעיר", היא מספרת, ומוסיפה "אני שואבת את הידע שלי מכל מקום אפשרי ומביאה איתי המון ידע קולינרי וניסיון רחב באוכל. בין הפסטות ניתן למצוא דברים שגרתיים, לצד  כמה שילובים מיוחדים כמו: זוקיני עם קשיו, נענע וריקוטה; דלורית ואגוזים (טבעוני); פסטה מכוסמין; ולקינוח: רביולי שוקולד בלגי ומסקרופנה.

טקס יזם השנה מתקיים זו השנה העשירית והוא משקף את מטרתה העיקרית של קרן-שמש הקשורה בקשר הדוק להצלחה עסקית של יזמיה. היזמים מועמדים בשלוש קטגוריות: הצלחה עסקית, מסע אישי ותרומה לחברה ושלושת היזמים שיגיעו למקומות הראשונים יזכו ב-10,000 ₪ לפיתוח העסק. חביב הקהל שיבחר מעשיריית הגמר במהלך האירוע יזכה גם הוא ב-10,000 שקל לפרסום, מתנת זאפ.

השנה, תוענק חופשה ברשת מלונות פתאל – ליזם ותיק שבלט בסיוע שלו ליזמים צעירים ממנו.

שנת 2015 המאתגרת הסתיימה בקרן-שמש עם 314 יזמים שהתקבלו (מתוך כ-1,000) לתהליך ליווי ותמיכה עסקיים על ידי מערך של כ-450 מנטורים מתנדבים פעילים. כ-80% מתוכם כבר מתפרנסים מהעסק שהקימו.

לדברי מנכ"ל קרן-שמש, מיכל אבן-חן, במהלך עשר שנות קיומה סייעה קרן-שמש להקמתם של יותר מ-2,000 בתי עסק. לדבריה, בשנת 2015 בלבד, סייעה קרן-שמש ל-314 עסקים חדשים. קרן-שמש קולטת עסקים בשנה הראשונה לפעילותם, מעל ל-80% מבעלי העסקים שנקלטו השנה על ידי הארגון כבר מתפרנסים מן העסק.

קרן שמש לעידוד יזמים צעירים בישראל הוקמה כארגון ללא כוונת רווח במטרה לעודד יזמים צעירים ומוכשרים להקים עסקים חדשים בישראל. קרן שמש קולטת לשורותיה מידי שנה כ- 300 עסקים חדשים, המלווים על ידי מעל ל- 400 מתנדבים, כולם אנשי עסקים מנוסים. הארגון, הממומן כולו על בסיס פילנתרופי על ידי קרן אדמונד ג' ספרא, הינו חבר ברשת בינלאומית של ארגונים דומים בשם Youth Business International שמרכזו בלונדון.

תמונות: באדיבות יח"צ  

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה