יום ירושלים: מעל אלף איש צעדו ב״צעדת המשפחות״



מאות משפחות ירושלמיות צעדו בצעדת המשפחות שארגנה התנועה הירושלמית לכבוד יום ירושלים בפארק המסילה

היום (א') יצאה צעדת המשפחות הירושלמיות לכבוד יום ירושלים, מצומת אורנים לכיוון מתחם התחנה הישנה. את הצעדה הובילה התזמורת מארש דונדורמה ולאורך הדרך חולקו בלונים, ארטיקים והפעלות לילדים. בנקודת הסיום במתחם התחנה התקיים טקס קצר ושירה בציבור.

זוהי השנה השלישית בה מתקיימת צעדת המשפחות, צעדה אלטרנטיבית לצעדת הדגלים המסורתית המתקיימת במקביל. מטרת הצעדה היא לחבר ציבורים גדולים בירושלים ליום חג זה, ולהביע את האהבה לעיר באופן חיובי ומאחד. ״ירושלים לא תמיד זוכה לתדמית ולכותרות שמגיעות לה בתקשורת״, אמרה בטקס ח״כ רחל עזריה (כולנו), לשעבר סגנית ראש העיר ירושלים, ״כירושלמית אני יודעת שאנחנו חיים בעיר מגוונת, עשירה, מרתקת, גם אם לעיתים מורכבת- זה יופיה״.

אלון מור, יו״ר התנועה הירושלמית ציטט את הבית האבוד משירו של אביגדור המאירי ״מעל פסגת הר הצופים״ וסיים בקריאה לכל המשתתפים ״ירושלים ירושלים אנחנו לא נזוז מפה!״


את הצעדה ארגנה התנועה הירושלמית, תנועה אזרחית אקטיביסטית השואפת להפוך את ירושלים להיות ״קהילה של קהילות״. הצעדה היא מעוגני ״זאת ירושלים! פנים רבות לה״ המציעה שבוע של אירועי יום ירושלים, החוגגים את רב גוניותה של העיר.
 
קרדיט לצילום: נעם פיינר

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה