ראש העיר: "ביום ירושלים על הממשלה לעצור את מעבר משרדי הממשלה"



ראש העיר ירושלים ניר ברקת אמר בפתח ישיבת הממשלה המיוחדת ליום ירושלים: "ביום ירושלים על הממשלה לעצור את מעבר משרדי הממשלה ותאגיד השידור מירושלים". במסגרת הישיבה תבקש הממשלה לאשר 850 מיליון שקל שיצעידו את העיר ירושלים

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פתח הבוקר (ה') את ישיבת הממשלה החגיגית לרגל יום ירושלים שהתקיימה במעיין עין לבן בפארק ירושלים (סמוך לגן החיות בירושלים), מעיין שחודש ושופץ לאחרונה לרווחת תושבי העיר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח הישיבה: "יום ירושלים הוא יום יקר לנו. אנחנו מפתחים את ירושלים ובונים אותה ומקדמים את העיר בהשקעות ממשלתיות רבות. ברצוני לברך את ראש העיר על ההובלה הנמרצת לפיתוחה של ירושלים. חג שמח לירושלים". ראש הממשלה הוסיף כי בהמשך לבקשתו של ראש העיר, הוא לא יאפשר את מעבר תאגיד השידור מירושלים והנחה את מנכ"ל משרדו לעצור את המהלך.

השר לירושלים ומורשת, זאב אלקין, אמר "ההשקעה הממשלתית בירושלים גדלה באופן משמעותי ואלו המעשים האמתיים שיצעידו את העיר קדימה. אני מודה לראש העיר שעובד איתנו יד ביד למען ירושלים".

ראש העיר ניר ברקת "ירושלים עברה לאחרונה תקופה מאתגרת אך הוכחנו לאויבנו – שאנחנו רק צומחים ומתחזקים וגדלים. ירושלים חזרה למסלול הנכון: מספר התלמידים בחינוך הציוני עולה באופן עקבי בשנים האחרונות, פתחנו בשנים האחרונות 100 גני ילדים חדשים במגזר הציוני. מאזן ההגירה השלילית מהעיר הוא הנמוך ביותר בשש השנים האחרונות! ירושלים היא שיאנית התחלות הבניה, בשנתיים הוכפל מספר הסטרטאפים הפועלים בעיר מ-250 ל-500 חברות, התחלנו לבנות את רובע העסקים החדש בכניסה לעיר שיוסיף עוד עשרות אלפי מקומות עבודה חדשים, השנה נחנוך את האקווריום הגדול במדינה בגן החיות, ירושלים נמצאת במהפכת תחבורה אדירה עם הרכבת ממרכז הארץ, כבישים חדשים, קווי רכבת קלה נוספים ועוד. ביום ירושלים על הממשלה לעצור את מעבר משרדי הממשלה ורשות השידור מירושלים ואני פונה אל השרים לתת דוגמא אישית ולהעביר יותר ויותר משרדי ממשלה לירושלים. זה הזמן לחזק את ירושלים! חוזקה של ירושלים  הוא חוזקה של מדינת ישראל והחוסן הלאומי שלנו. אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו לשרי האוצר וירושלים ולכל שרי הממשלה על תמיכתם בעיר ובטוח שיחד נמשיך לשים את ירושלים על ראש שמחתנו".

תכנית "ירושלים 2020" נבנתה ביוזמת ברקת, שגיבש צוות מומחים בינלאומי לכתיבתה, בראשם פרופ' מייקל פורטר ופרופ' ריצ'ארד פלורידה. הצוות זיהה את היתרונות היחסיים של ירושלים ואת פוטנציאל הצמיחה שלה, והגדיר את המוקדים בהם יש להשקיע משאבים ב-5 השנים הקרובות, אשר ימשיכו את פיתוחה הכלכלי של הבירה. בבסיס התכנית התמקדות ביתרונות היחסיים של ירושלים בתחומי התרבות והתיירות, הביו-מד, מדעי הרפואה, ההיי-טק ופיתוח המוסדות האקדמיים בעיר. התכנית אושרה ביום ירושלים הקודם בממשלה ולאחר מו"מ ממושך על תקצובה אישרה היום הממשלה את התקציב למימושה.

עוד אישרה הממשלה היום הקמת וועדה מקצועית במטרה להכשיר את קריית הספורט הבינלאומית בירושלים כקריית הספורט הלאומית של ישראל ולהפוך את אצטדיון טדי לאצטדיון הלאומי ואת היכל הפיס ארינה להיכל הלאומי.

כמו כן אישרה הממשלה את בקשת העירייה להקצאת קרקע בעיר בפטור ממכרז לטובת הקמת יחידות דיור למשרתים בכוחות הביטחון במטרה לחזק את ירושלים, לחזק ולסייע לכוחות הביטחון ולהביא אליה משפחות צעירות.

בנוסף אושרו בקשות העירייה להעברות מבנים לעירית ירושלים לצורך פיתוחה: העברת מבנה הממשלה בגן הוורדים לצורך פיתוח מרכז מבקרים בגן, הקצאת קרקע להקמת מכון מנדל למנהיגות חינוכית הקצאת קרקע לבית החולים אלי"ן ונכסים נוספים.

ישיבת הממשלה התקיימה הבוקר במעיין עין לבן בפארק ירושלים בסמוך לגן החיות התנכ"י בעיר וראש העיר יחד עם ראש הממשלה והשר לירושלים ומורשת חנכו את המעיין המחודש ששיפוצו הסתיים לאחרונה.

שיקום עין לבן כלל שיקום טראסות קדומות, הסדרת שבילי הליכה, פינות ישיבה, הסדרת שבילי אופניים, שיקום אזור הנביעה, פיתוח אזורי חנייה המותאמים גם לנכים, הוספת שילוט וכן הקמת מתחמי הדרכה והוראה לרווחת הציבור הרחב. בנוסף, במקום נטעו עצים והוקמו מערכות השקיה לטובת עצי הפרי הרבים שכבר קיימים באזור.

עין לבן הינו אתר נביעה פופולארי מאוד בקרב מטיילים הנמצא באזור ירושלים. באזור שתי בריכות מים המלאות כמעט בכל ימות השנה, גם בימי הקיץ החמים. כמו כן האזור מוקף בעצי בוסתן ופרי ומהווה אלטרנטיבה מצוינת לתושבי ירושלים והסביבה המעוניינים לבלות זמן בחיק הטבע. בנוסף, במקום מסלול הליכה המותאם לכל המשפחה ובימות החורף גדרות האבן של הנביעה מוקפות בפריחה יפהפה של רקפות.

שיקום עין לבן מבוצע בשיתוף פעולה של עיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים ורשות הטבע והגנים ופארק ירושלים.


מנגד, סגן ראש העיר, עופר ברקוביץ הודיעה כי החליט להחרים את הישיבה וציין "
לא מצליח להבין איך ראש הממשלה והממשלה מרשה לעצמה לחגוג את יום ירושלים ולהצהיר הצהרות חגיגיות, כאשר בפועל הממשלה נוטשת את ירושלים. שווי ההשקעות הממשלתיות קטן יותר מהפגיעה בירושלים כאשר תאגיד השידור הציבורי עוזב את ירושלים,המדען הראשי,ישראל דיגיטלית, והיחידה לדה לגיטימציה, ועוד עשרות יחידות פועלות מחוץ לירושלים בניגוד לחוק. הממשלה שלנו יכולה לחתום על מליונים לירושלים אבל מוציאה ממנה את העוגנים התעסוקתיים המשמעותיים. זו ממשלה שמפקירה את ירושלים".


תמונה ראשית : יעקב גוטמן, תמונה בגוף הכתבה- ג'קי לוי.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה