אתרי הבניה בעיר יהפכו לתערוכות אומנות



עיריית וחברת עדן יזמו מהלך במסגרתו יחויבו פרויקטים בבניה להציב גידור דקורטיבי במקום גדרות האיסכורית הנהוגות כיום

על-פי המהלך החדש נקבע כי ההוראה תחול על פרוייקטים ציבוריים וכאלה הנמצאים לאורך צירים ראשיים או מקומות מרכזיים, ותהיה אחד מתנאי היתר הבניה.

הגידור יכול לכלול תוכן אומנותי או הדמיות של הפרויקט, ללא כל צורך בתשלום אגרה, כאשר מונה רפרנט ייעודי בחברת עדן, אשר יסייע וייעץ ליזמים אשר רוצים לשלב תוכן אומנותי על הגדרות. בנוסף, יהיה ניתן להציב על הגידור תוכן פרסומי כללי בעלות של מחצית אגרת פרסום רגילה.

בשלב ראשון נעשו פניות ליזמים באופן וולונטרי ונראה  כי נכונותם להיענות לבקשה גבוהה. 

סנוניות ראשונות של המהלך ניתן לראות כבר כעת במספר פרוייקטים אשר ביצעו גידור דקורטיבי ובהם: מוזיאון הסובלנות, בנין המשביר הישן, מרכז לאומנויות הבמה, הספריה הלאומית, בנין הכנסת הישנה ובקרוב יוצב גידור גם בפרויקטים נוספים. חשוב להדגיש כי בקרוב תנאי הגידור הדקורטיבי יוטמע בתוך היתרי הבניה.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת: "עיריית ירושלים משקיעה בהעלאת המודעות לחשיבות על שמירת חזות  פני העיר, דבר שבא לידי ביטוי גם במקומות מרכזיים וגם בשכונות העיר. מטרת הגידור הדקורטיבי היא להמשיך במגמה העירונית הדוגלת בשיפור המרחב הציבורי ובהפיכתו לאטרקטיבי ומעניין יותר".

אופיר מאי, מנהל אגף רישוי ופיקוח מציין: "מטרת הגידור הינה קודם כל בטיחותית, אולם אנו רואים כאן הזדמנות לשפר את המרחב הציבורי ולהכניס קצת צבע וחיים ובכך לשפר את מראה הרחוב בתקופת הבניה. גם ליזם זה ישתלם מאחר וההדמיות של הפרויקט יסייעו לו לשווק ולמכור את הדירות,  כך שהרווח הוא של כל הצדדים ".

בחברת עדן מציינים כי: "גדרות תמיד מעלות בנו קונוטציות של גבול, אטימות, התרעה על סכנה ולכן הן עלולות לייצר ניכור בין התושבים למקום המגודר. הפרויקט המיוחד הזה בא לרכך את אופייה של הגדר: לייצר נגישות למקום, גם אם הוא מוקף באופן זמני בגדר. העיקרון המלווה את הפרויקט הוא הקשר – עקיף או ישיר – בין המקום המגודר לגדר עצמה: הגדרות בכיכר מנורה, בו נבנה בית ספר לאומניות מעוטרות ביצירות אומנות של אומנים צעירים, מרביתם ירושלמים; הגדר הסובבת את אתר הבניה של המוזיאון לסובלנות (הסמוך לבריכת ממילא) מעוטר בערב רב של הצעות שהוגשו על ידי הציבור לחידוש בריכת ממילא; מוזיאון הכנסת הישנה, הנמצא בהליכי שיפוץ אינטנסיביים מגודר למעשה במוזיאון עצמו שהודפס במיוחד על גבי הגדר ההיקפית עצמה, בבחינת – אם התושבים לא ייכנסו למוזיאון – המוזיאון ייצא אל התושבים. שיטוט בין הגדרות השונות מעלה שתי תופעות שקשה להתעלם מהן: ראשית – בכל רגע נתון נצפים הולכים ושבים עוצרים ליד הגדרות ומעיינים ביצירות הניבטות מהן. שנית – הנזק הוונדליסטי שלכאורה היה מצופה שייווצר ליצירות ולגדרות כמעט ואינו קיים. התושבים ובאי המקום שומרים על הגדר למרות החשש שליווה את מובילי הפרויקט."

 

תמונות מגידור דקורטיבי בפרויקטיי בניה שונים ברחבי העיר ,קרדיט : חברת עדן.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה