מתפרפרים בירושלים



מיצב ובו עשרות אלפי פרפרים צבעוניים משנה את פני מרכז העיר, הערב (ה') ב-18:00 תתקיים במתחם ובמדרחוב בצלאל תצוגת אופנה שבה תוצג שמלה מעוטרת בפרפרים

בימים האחרונים התעוררו תושבי הרחובות בצלאל-שץ בירושלים וצפו בלהקה בת 25,000 פרפרים, שהתיישבה בן-ליל על עמודי תאורה, עצים, מרפסות, גדרות ולאורך הרחובות.

"גבעת הפרפרים" הוא מיצב חדש של עמותת הסוחרים שברחובות בצלאל-שץ, במסגרתו יעוטרו הרחובות בזנים שונים של דמויי פרפרים בגדלים וצבעים שונים לאורכו ולרוחבו של המתחם. היוזמה התקבלה בברכה בעיריית ירושלים וזכתה לתמיכת המשרד לענייני ירושלים.

מיקום המיצב אינו מקרי: מתחם הרחובות הינו ערש העיצוב הישראלי וסמל ירושלמי זה 110 שנים, בו ספגו השראה ויצרו האבות המייסדים של העיצוב, בראשם בוריס שץ, מייסד האקדמיה לאמנות ועיצוב "בצלאל"; באזור חי ויוצר כיום הדור הבא במחלקה לארכיטקטורה, לצד בית האמנים הוותיק ובתי הקפה שהפכו מוקדי עלייה לרגל. הרחובות הופכים לאחרונה לאבן שואבת למעצבים מתחומי הביגוד, והקרמיקה ובימים אלה מוקדם בהם מתחם "מעצבים בעיר" המחודש.

אנשי המתחם העניקו להם שמות חיבה, בהתאם לטיפוסים (האנושיים) הנוהגים לפקוד את המקום: פרפארטי – פרפרים שוכני בתי הקפה; פרפרי לילה – פרפרים בליינים; פרפרי פפיטה – פאשניסטים; פרפרי תעתוע – פרפורמרים; פרפרים פואטיים –  חובבי תיאטרון; פרפרים בכל מיני צבעים – חיות אמנות ופרפרי סטילטו – פרפרים אספני נעליים; פרפרים בגוונים –  שוחרי עיצוב שיער.

ניצה שכטר יו"ר עמותת סוחרי בצלאל-שץ: "פרפרים מאז ומעולם גירו את דמיונם של יוצרים. הם באים, הולכים ועוטפים את חיינו – גם אם לרגע קט – ביופי, ברעננות, בתנועה, בדמיון ובהמון שמחה וצבע. העסקים ומוסדות התרבות במתחם מזמינים את הציבור לנשום עמוק את החופש ולצאת למסע מרגש של קולינריה, תרבות ואופנה, עם עשרות אלפי פרפרים צבעוניים. ואם תטו אוזן, אולי, רק אולי, תוכלו לשמוע את משק כנפיהם."

היום (ה') ב-18:00, במסגרת שבוע העיצוב הישראלי, תתקיים במתחם הרחבות בצלאל-שץ בירושלים לראשונה תצוגת אופנה במרחב הציבורי, של מעצבים הפועלים במתחם ומעצבים ארציים, כחלק משבוע העיצוב הירושלמי 2106 בשיתוף חברת עדן. מתחם הרחובות מעוטר בימים אלו בעשרות אלפי פרפרים "כמו אמיתיים" כחלק ממיצב "גבעת הפרפרים".

בתצוגה יוצגו עיצובים של מעצבים ואמנים הפועלים במתחם בצלאל-שץ: "מתחם המעצבים" "סופיה", "חומי", "ענת פרידמן", "מיכלי", "קליר", "עלית תכשיטים", "אורטל" ואורי מינקבסקי ועוד. זו פעם הראשונה שהמעצבים הפועלים בשכנות במשך שנים, משתפים פעולה יחדיו, כדי לבצע מהלך נוסף שיהפוך את המתחם, כאבן שואבת למעצבים איכותיים בירושלים. בתצוגה מוצרים מתחומי הביגוד, תכשיטים ואביזרי אופנה. יוביל את התצוגה מעצב העל ירון מינקובסקי עם שמלה ייחודית שעוצבה בהשראת "גבעת הפרפרים", שהוכנה יחדיו עם שרון חזום.

שיתוף הפעולה עם שבוע העיצוב בירושלים בבית הנסן הוא למעשה סוג של סגירת מעגל בו ממשיכי הדרך של האבות המייסדים של העיצוב חוברים למי שנמצא כיום בחזית החדשנות והעיצוב בעיר - בית הנסן. לדברי ניצה שכטר יו"ר מתחם בצלאל ש"ץ "השבוע מתכתב עם כל מהות המתחם, שכולו עיצוב, יצירתיות אומנות וקולינריה. אני מאמינה ששבוע העיצוב בבצלאל ש"ץ, יחשוף את המתחם לקהלים חדשים, שלא הכירו עד היום את הערכים הייחודים של הרחובות".



קרדיט: נעם פיינר 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה