לקראת יום ירושלים: התקציב השנתי יעמוד על 850 מיליון ש"ח



לקראת יום ירושלים תשע"ו, שר ירושלים ומורשת זאב אלקין ושר האוצר משה כחלון הגיעו לסיכום על תכנית רב שנתית לפיתוחה הכלכלי של העיר ירושלים. התכנית תיפרס בין השנים 2016-2021 ותעמוד לראשונה על סך של 850 מיליון ש"ח

התכנית מהווה המשך לתכנית החומש הקודמת שעמדה על 350 מיליון ש"ח בלבד. (כלומר התכנית החדשה מהווה למעשה יותר מפי שניים וחצי מהסכום הקודם).

התכנית החדשה תכלול צעדים לפיתוח כלכלי ופיתוח תעשייה עתירת ידע וטכנולוגיה בירושלים, צעדים למיצוב מעמדה של ירושלים כבירת תיירות עולמית, צעדים נוספים בתחום קידום מעמדה האקדמי של ירושלים, צעדים לקידום התרבות ופרויקטים משלימים נוספים. בתוך תכנית זו כלולה גם תכנית סיוע לעסקים קטנים ובינוניים בירושלים. התוכנית תתבצע באמצעות הרשות לפיתוח ירושלים.
  
שר האוצר משה כחלון: "חיזוקה ופיתוחה של ירושלים בירת ישראל, היא משימה ציונית מרכזית. משרד האוצר פועל בכלים רבים על מנת שירושלים תמשיך לשגשג ולהוות מרכז חברתי וכלכלי איתן. התכנית החדשה היא שלב נוסף בחיזוק מעמדה של העיר, של העסקים והמוסדות בה".

השר לענייני ירושלים ומורשת זאב אלקין:" התכנית הקודמת קידמה את ירושלים לאחת מ50 הערים המובילות בתחום היזמות הטכנולוגית ואני מקווה כי התכנית החדשה תמשיך את המגמה הזו ותצעיד את ירושלים קדימה. חוסנה הכלכלי של ירושלים הוא בסיס גם לחוסנה הלאומי. דווקא בתקופה זו זקוקה עיר הבירה שלנו לחיזוק משמעותי, אני שמח שביחד עם שר האוצר ואנשי משרדו הצלחנו להגיע לסיכום שיעניק לעיר הבירה את מעמדה הן כבירת היי-טק ואקדמיה, הן כמוקד משיכה תיירותי והן כבירתה הנצחית של ישראל."

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, הודיע כי הוא מברך את השר לענייני ירושלים זאב אלקין ושר האוצר משה כחלון, על אישור תקציב תכנית "ירושלים 2020" לפיתוח ירושלים, אותה הגה והוביל ראש העיר. התכנית אושרה ביום ירושלים הקודם בממשלה ולאחר מו"מ ממושך על תקצובה, עדכן השר אלקין את ברקת הערב כי הושג התקציב הדרוש למימושה.

ברקת ציין כי "זו הפעם הראשונה בישראל שעירייה מגישה תכנית עסקית עם יעדים בשיתוף אנשי העסקים, התעשייה, והאקדמיה בעיר והיא מאומצת ע"י הממשלה. תכנית הפיתוח שבנינו תמשיך את הצמיחה בכל התחומים ותצעיד את ירושלים קדימה. אני שמח ששנה לאחר שהממשלה אישרה את התכנית שלנו נמצא התקציב להתחיל במימושה ומודה על כך לראש הממשלה ולשרים".

תכנית "ירושלים 2020" נבנתה ביוזמת ברקת, שגיבש צוות מומחים בינלאומי לכתיבתה, בראשם פרופ' מייקל פורטר ופרופ' ריצ'ארד פלורידה. הצוות זיהה את היתרונות היחסיים של ירושלים ואת פוטנציאל הצמיחה שלה, והגדיר את המוקדים בהם יש להשקיע משאבים ב-5 השנים הקרובות, אשר ימשיכו את פיתוחה הכלכלי של הבירה. בבסיס התכנית התמקדות ביתרונות היחסיים של ירושלים בתחומיהתרבות והתיירות, הביו-מד, מדעי הרפואה, ההיי-טק ופיתוח המוסדות האקדמיים בעיר.



תמונה: מיכל פתאל/ flash 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה