ירושלים - העיר האוטונומית



אוניברסיטת MIT היוקרתית בחרה בירושלים כעיר הראשונה בעולם במטרה לבחון התנהלותה של עיר בעידן מכוניות ללא נה

קבוצת מחקר מאוניברסיטת MIT  בבוסטון, מהמובילות בעולם בתחום החדשנות הטכנולוגית הרב-תחומית, בחרה בירושלים כעיר הראשונה בעולם  בה תבחן את השלכותיה של מכונית ללא נהג (מכונית אוטונומית), על הסביבה העירונית.

המחקר העירוני יתקיים במסגרת סדנא בת שבוע שתתנהל בבית הנסן ובמרכז לעיצוב עירוני שבעיריית ירושלים (בתאריכים 20-26 למאי 2016), בהשתתפות סטודנטים לתואר שני בעיצוב תעשייתי ועיצוב אורבני בבצלאל, ובהשתתפות מובילים מהתעשייה העולמית בתחום זה.

את הסדנא יוביל האדריכל, פרופסור קנט לארסון (Prof. Kent Larson) , העומד בראש יחידת ה-Media Lab   באוניברסיטת MIT, בליווי צוות עמיתים חוקרים.

הסדנא תעסוק בפניה של העיר שלאחר המכוניות האוטונומיות (לא במכוניות עצמן, אלא אייך הן משפיעות על העיר), בשלושה תרחישים עתידיים, ותבחן את השינויים שצפויים במרחב הציבורי, בשירותים המוצעים ובאינטראקציה האנושית, כשאזור מלחה בדרום העיר - בשטח שבין הקניון לארנה ישמש כמקרה בוחן.

עופר מנור, אדריכל העיר ירושלים ושותף לסדנא, מציין כי "הדעה הרווחת היא שהמהפך שהרכב האוטונומי יחולל בעיר משתווה לגודל השינוי  החברתי-תרבותי-אורבני שהתרחש במעבר מכרכרות למכוניות לפני מאה שנים. אני גאה שירושלים מהווה לא רק עיר מורשת אלא מוצבת גם בחוד החנית של חזון עיר המחר".  

רק לאחרונה, אותו אזור המכונה "אגן מלחה" שימש כזירה לסטודיו תכנון משולב של שלושה בתי ספר לאדריכלות ברחבי העולם – אוניברסיטת הרווארד בארה"ב, הפקולטה לאדריכלות באוניברסיטת ליכטנשטיין והתוכנית בעיצוב אורבני בבצלאל. מנור מציין כי "אגן מלחה מהווה את יעד הפיתוח המשמעותי הבא של העיר, ושילוב הסטודנטים בחשיבה התכנונית מפרה את תהליך גיבוש החזון למקום זה".

 

תמונה: באדיבות דוברות העירייה 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה