קבוצת הנוער של עמותת "אור ירוק" בירושלים לשר התחבורה: "שמור על חייהם של רוכבי האופנועים הצעירים"



חברי קבוצת הנוער של עמותת אור ירוק בירושלים, החליטו לפעול במטרה למנוע את רוכב האופנוע ההרוג הבא. בני הנוער שלחו מכתב לשר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ, בו הם מבקשים ממנו לסייע להם במטרה זו

קבוצת הנוער של עמותת אור ירוק בירושלים, החליטו לפעול וכאמור שלחו מכתב לשר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ, בו הם מבקשים ממנו סיוע "אנו פונים אלייך, מר ישראל כץ, שר התחבורה והבטיחות בדרכים, בבקשה לקדם הכשרה מקצועית לרוכבי הדו גלגלי, אשר תהיה מקיפה ונרחבת יותר ותקנה לרוכבים הצעירים כלים מקצועיים, שיסייעו להם לשמור על חייהם בכבישים", כתבו  בני הנוער במכתבם.

בנוסף, ציינו חברי קבוצת הנוער במכתבם את הנתונים העגומים של היפגעות רוכבי הדו גלגלי בישראל. על פי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ציינו, בשנת 2015 נהרגו 53 רוכבי אופנוע, מתוכם 19 רוכבי אופנוע צעירים (עד גיל 24), שמהווים כ- 36% מכלל רוכבי האופנוע ההרוגים בשנה זאת. הם הוסיפו, כי מספר זה גבוה פי ארבעה מחלקם היחסי של רוכבי האופנוע הצעירים מכלל הרוכבים בארץ.

בני הנוער הוסיפו גם מהי הסיבה למספר הנפגעים הצעירים הגבוה: "נתון זה מצביע על כך שקיימת בעיה חמורה בקרב רוכבי האופנוע הצעירים ואנו סבורים כי אחד הגורמים המרכזיים לכך הוא חוסר הניסיון של רוכבים אלו".

בסיום המכתב ביקשו חברי הקבוצה לדעת מה דעתו של שר התחבורה בענין זה והאם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים נוקט במהלכים להתמודדות עם נושא זה.

עמותת אור ירוק: "קבלת רישיון לכלי רכב דו גלגלי בישראל הוא הליך מהיר ופשוט כך שכל צעיר שרוצה לרכב על קטנוע יכול לעשות זאת בקלות רבה מדי וללא ניסיון מספיק. כאשר נער צעיר עולה על כלי רכב זה, הוא חשוף לסכנות רבות שהוא כלל לא מודע להן ולא יודע כיצד להתמודד איתן. לכן, יש להעלות את גיל קבלת רישיון הנהיגה לאופנוע, ולהאריך את תקופת הלימוד וההדרכה, כדי שאותם נערים יקבלו יותר ניסיון בכביש ויותר ידע, אודות הסכנות הכרוכות ברכיבה על כלי רכב דו גלגלי".

 

צילום: אור ירוק.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה