מתכננים מדורה בל"ג בעומר? עיריית ירושלים תחלק לכם עצים



במסגרת שיתוף פעולה עם חברת החשמל- יסופקו עצים לתושבים לטובת המדורות

עיריית ירושלים נערכת לקראת ל"ג בעומר וקיום המדורות המסורתיות ותחלק בשיתוף פעולה עם חברת החשמל עצים למדורות.

השנה, חברת החשמל התגייסה במסגרת מעורבותה בקהילה ותתרום תופי עץ לכבלים , משטחי עץ חומרי אריזה אחרים מעץ שיצאו מכלל שימוש ונצברו לטובת התושבים שיוכלו לשמש אותם במדורות.

חלוקת העצים תתבצע החל מהיום (ד') משעות אחר הצהריים ועד גמר כמות הקרשים שיחולקו לכל שכונה במקומות הבאים:

גילה רח׳ המרגלית (פארק הכלבים)

ארמון הנציב רח׳ מאיר פיינשטיין

הר חומה שד׳ שמואל מאיר

רח׳ אבא אחימאיר ליד מעון אמונה

רח׳ גל בדולי מגרש חנה וסע

רח׳ שמעון הצדיק 23

רמת אשכול יד המורה

גבעה צרפתית במתנ"ס רח׳ הח״יל 45

עמק המצלבה

רח׳ ים המלח פינת אליהו לנקין

בנוסף, הרחיבה העירייה השנה לכל שכונות העיר את פרויקט הכשרת שטחים לטובת המדורות. בכל שוכונה יוכשרו שטחים ייעודים בהם יוצב שילוט המאשר הקמת מדורה במקום. ההכשרה כוללת ניכוש עשבים וצמחייה, תיחום המדורות והתאמת השטחים לרכבי כיבוי וחירום שישהו במקום בעת הדלקת האש. הכשרת השטחים תותאם לבעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים, שיוכלו לקחת חלק בחגיגות  מבלי להסתכן.

ראש מינהל תפעול בעירייה איציק נידם: " זו השנה השנייה שבה העירייה נערכת לל"ג בעומר במתכונת מתוגברת הכוללת הכשרת שטחים, חלוקת עצים וביצוע אכיפה מתוגברת לשמירה על הבטיחות והמרחב הציבורי, הגנים והשטחים הציבוריים. אני קורא להורים ולבני הנוער לשמור על כללי הבטיחות כפי שמפורסמים בכלי התקשורת, להקפיד את המדורות בשטחים המיועדים לכך ולשמור על המרחב הציבורי.

אורן הלמן, סמנכ"ל רגולציה קשרי ממשל ותקשורת בחברת החשמל: "חברת החשמל נענתה לבקשת עיריית ירושלים ותספק עבורה חלקי עצים של חומרים שיצאו מכלל שימוש שהצטברו במרכזים הלוגיסטיים של החברה, כחלק ממעורבות חברת החשמל בקהילה. כך שבל"ג בעומר הקרוב יוכלו ילדי העיר ליהנות ממדורות מבלי לקושש משטחי עץ באתרי בנייה ובכך לסכן את חייהם".

במסגרת ההיערכות לחג, יחלו עובדי האגף לשיפור פני העיר, המחלקה לגננות והפיקוח העירוני בסיורים ברחבי העיר על מנת למנוע עקירת ספסלים, שולחנות, עצים, ענפים וצמחייה לצורך הדלקת מדורות. התכנית נועדה למנוע מצב בו נגרם נזק למרחב הציבורי, שמירה על איכות הסביבה והרחקת המדורות מבנייני מגורים.

העירייה מזכירה לציבור החוגג, כי יש לקבוע את מיקום המדורה בשטח נקי מקוצים ועשבים, במרחק בטחון סביר ממבנים ומתקנים. יש לגדר את המדורה באבנים ולהרחיק חומר דליק מהמדורה.

חברת החשמל חוזרת ומזהירה שלא להדליק  מדורות בסמוך למתקני החשמל או מתחת לקווי חשמל, ומציינת כי הצבת ערימות גבוהות של עצים והבערתן מתחת לקווי רשת החשמל מסוכנת במיוחד, מחשש שהאש ורשפיה יגיעו לחוטי החשמל ויגרמו לשריפתם. מדובר בסכנת חיים, בגרימת נזקים למתקנים ולהפסקות חשמל. בסיום החגיגות, יש לוודא כיבוי מוחלט של המדורה על ידי שפיכת חול או מים.

העירייה מבקשת מהציבור בכל מקרה של אירוע חריג להזעיק את מכבי האש – 102.

שירותי הכבאות וההצלה יכנסו לכוננות ויתוגברו  המשמרות בכח אדם. לפני הדלקת המדורות ייצאו לסיורים מוקדמים עם נציג המשטרה, הפיקוח העירוני ומחלקת הגננות בכל השכונות והמקומות בהם ידליקו מדורות. הכבאים ייתנו הנחיות לחוגגים לשם אבטחה ולמניעת סכנות לנפש ורכוש.

 תמונה: יוסי וייס.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה