25,000 פרפרים נחתו היום ברחובות בצלאל- בץ בירושלים



במסגרת המיצב האמנותי "גבעת הפרפרים" ישהו עשרות אלפי פרפרים "כמו אמיתיים" במרכז העיר, במהלך חודשי הקיץ במטרה לעודד חויית בילוי וקניות במרחב הפתוח

הבוקר (ד') התעוררו תושבי הרחובות בצלאל-שץ בירושלים וצפו בלהקה בת 25,000 פרפרים, שהתיישבה בן-ליל על עמודי תאורה, עצים, מרפסות, גדרות ועוד. "גבעת הפרפרים" הוא מיצב חדש של עדן-החברה לפיתוח מרכז ירושלים וקהילת העסקים ומוסדות התרבות, שברחובות בצלאל-שץ שהתאגדו לעמותה (B.IDׂׂ), במסגרתו יעוטרו הרחובות בזנים שונים של דמויי פרפרים בגדולים וצבעים שונים לאורך הרחובות. אנשי המתחם העניקו להם שמות חיבה, בהתאם לטיפוסים (האנושיים) הנוהגים לפקוד את המקום: פרפארטי – פרפרים שוכני בתי הקפה; פרפרי לילה – פרפרים בליינים; פרפרי פפיטה – פאשניסטים; פרפרי תעתוע – פרפורמרים; פרפרים פואטיים –  חובבי תיאטרון; פרפרים בכל מיני צבעים – חיות אמנות ופרפרי סטילטו – פרפרים אספני נעליים; פרפרים בגוונים –  שוחרי עיצוב שיער.

אומנם ידוע כי תוחלת חייו של פרפר היא 24 שעות, אך במתחם בצלאל-שץ, צפויים הפרפרים לשהות במהלך חודשי הקיץ. מיקום המיצב אינו מקרי: מתחם הרחובות הינו ערש העיצוב הישראלי וסמל ירושלמי זה 110 שנים, בו ספגו השראה ויצרו האבות המייסדים של העיצוב, בראשם בוריס שץ, מייסד האקדמיה לאמנות ועיצוב "בצלאל"; באיזור חי ויוצר כיום הדור הבא במחלקה לארכיטקטורה, לצד בית האמנים הוותיק ובתי הקפה שהפכו מוקדי עלייה לרגל. הרחובות הופכים לאחרונה לאבן שואבת למעצבים מתחומי הביגוד, והקרמיקה. 

ניצה שכטר יו"ר עמותת סוחרי בצלאל-שץ אומרת כי "פרפרים מאז ומעולם גירו את דמיונם של יוצרים. הם באים, הולכים ועוטפים את חיינו – גם אם לרגע קט – ביופי, ברעננות, בתנועה, בדמיון ובהמון שמחה וצבע. העסקים ומוסדות התרבות מזמינים את הציבור לנשום עמוק את החופש ולצאת למסע מרגש של קולינריה, תרבות ואופנה, עם עשרות אלפי פרפרים צבעוניים. ואם תטו אוזן, אולי, רק אולי, תוכלו לשמוע את משק כנפיהם."

 

תמונה:  BTO junior photograpy


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה