המחוזיאדה ה-29 יוצאת לדרך



המחוזיאדה ה29 של ירושלים יוצאת היום (ג') לדרך בהשתתפות של 6000 איש

 

המחוזיאדה ה-29 של ירושלים תפתח היום באילת בהשתתפות קרוב ל-6,000 ספורטאים ממקומות עבודה בירושלים וביניהם גם יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין שיתמודד במשחקי המחוזיאדה כשחקן טניס שולחן בנבחרת הכנסת. ח"כ אדלשטיין, המשחק בקבוצת הכנסת במהלך השנה כולה, יתמודד בתחרויות כשחקן מן המניין כבר משנת  2000  והוא מקווה לשמור על הכתר גם השנה ולהביא שוב גביע גם השנה.  

באירוע הפתיחה שיחל היום, יום שלישי -17.5, ישתתפו גם ראש העיר ירושלים ניר ברקת וסגנו מאיר תורג'מן, ראש העיר מאיר יצחק הלוי, קרוב ל-6,000 ספורטאים, מהם 1500 נשים, והמארחים בראשם עזיז צרפי מהעמותה לספורט ודני בונפיל מההסתדרות במרחב ירושלים. האירוע יימשך עד ליום שבת [21/5]  והוא נושא את שמה של מרים צרפי הי"ד שנרצחה בפיגוע חבלני בקו 405 ב-1989.  

590 משחקים, 1500 נשים, 200 שופטים, 17 מתקני ספורט

מנכ"ל העמותה לספורט, עזיז צרפי העומד מאחורי האירוע השנתי של הספורט במקומות העבודה מספר "אנחנו ממתינים לאלפי הספורטאים וההתרגשות ניכרת בשטח. משנה לשנה המשימה של הפקת האירוע הענק הזה היא יותר קשה אבל גם יותר מספקת".

צרפי מדווח כי יותר מ-140 מקומות עבודה מהמגזר הציבורי והעסקי ישתתפו היום במחוזיאדה, ביניהם משרדי ממשלה, הכנסת, בית הנשיא וחברות היי-טק. 460 רכזי ספורט ירכזו את נבחרות הספורט השונות כשהשנה צפוי להשתתף מספר שיא של 1,500 נשים בכלל ענפי הספורט ובכלל זה כ-40 קבוצות בענף הכדורסל לנשים. כ-100 קבוצות קט-רגל, 50 קבוצות כדורסל, 40 קבוצות כדורסל נשים, 137 קבוצות באולינג, 20 קבוצות מחניים, 50 קבוצות טניס שולחן ו-20 קבוצות רוכבי אופני הרים. למחוזיאדה יצטרפו עשרות קבוצות אורחות מחוץ למרחב ירושלים. כ-200 שופטים יפקחו וישפטו במאות המשחקים שיתקיימו ב-17 מתקנים שיעבדו מסביב לשעון בעיר אילת. כמו כן יתקיימו השנה ענפי הספורט כדורגל, שחמט, ברידג', טניס שדה וכדורעף. בסך יתקיימו כ-590 משחקים בכלל ענפי הספורט. מספר חברות מובילות נותנות חסות לאירוע: חברת הרץ, מגדל, סופר פארם, שירותי בריאות כללית, הראל, רעות, בנק יהב, מאוחדת ועוד.

 

אחת הקבוצות הקרובות שתגיע היום להשתתף במשחקים היא קבוצת בית הלוחם, בראשה עומדדני פריימן. המשלחת, המונה 76 שחקנים, תתחרה השנה ב-8 ענפים: שחמט, באולינג, טניס שדה, טניס שולחן, כדורעף, כדורסל, ברידג' וקט-רגל. "אנחנו משתתפים במחוזיאדה כבר למעלה מ-15 שנה והקבוצה שלנו כוללת נכי צה"ל שלמרות המגבלות הפיזיות מתחרים מול שחקנים שאינם נכים או מוגבלים. השחקנים שלנו שווים בין שווים ואף יותר! הם יכולים לנצח ולהגיע למקומות הראשונים והשניים בכל ענף וענף. כמו שקורה, מידי שנה. אחד השחקנים שלנו שיושב על כיסא גלגלים משחק טניס השולחן מתמודד מול שחקנים עומדים ומצליח להתמודד מולם.   לשמחתי אנחנו מצטיינים בענפים טניס שדה, טניס שולחן ובאולינג והיעדים שלנו, כמו תמיד, הם לזכות במקומות הראשונים בכל הענפים בהם אנחנו מתחרים".

בראש משלחת רשות המיסים יעמוד איתן תבריזי. "אנחנו המשלחת הכי גדולה במחוזיאדה. 29 קבוצות מכל הארץ, פעילות בכל הענפים, ו-245 משתתפים. המחוזיאדה היא אירוע השיא של שנה מאוד אינטנסיבית של משחקים בכל הענפים. נשמח מאוד לחזור הביתה עם גביעים. אנחנו 'ווינרים' בדם, ומאוד מאוד תחרותיים. אנחנו חוזרים הביתה לפחות עם 4-5 גביעים לפחות בענפים של הקט-רגל, כדור-רשת, מחניים וטניס, מספר תבריזי.תבריזי מרכז את כל הספורט ברשות המסים והיה אחד משופטי הכדורגל הוותיקים בארץ. "ספורט בשבילי זה הכל. בייחוד ספורט עממי שמקבץ את כל העובדים. המטרה שלנו היא קודם כל לייצג את רשות המסים בכבוד. אנחנו רוצים ליהנות ולתת מעצמנו כמה שיותר. ההישגים עצמם יבואו עם משמעת, דריכות והכנה נכונה של הקבוצות". בהצלחה...

 

 

דני בונפיל, יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים,בירך את אלפי הספורטאים והספורטאיות במחוזיאדה: "אני בטוח שזו תהיה מחוזיאדה נהדרת כמו קודמותיה ואף יותר. ההזדמנות הטובה ביותר לפגוש מקסימום ירושלמים במקום אחד. זו חוויה שאין שנייה לה, כיף לעובדים ובילוי משפחתי". בונפיל משמש כיו"ר העמותה לספורט ומקווה שהבילוי יהיה בעצם ההשתתפות ולא בעצם התחרות: "זה ספורט לאלפים ולא לאלופים. זה גם אירוע תרבותי וחברתי ואני מקווה שכולם ייהנו ויחזרו בריאים ושלמים לאחר המשחקים הרבים. אני מודה לכל מי שנתנו יד לארגון האירוע ומאחל בהצלחה לכל הקבוצות החדשות שהצטרפו אלינו השנה".

 

ראש העיר אילת מאיר יצחק הלוי המלווה את המחוזיאדה לאורך כל שנות כהונתו ממתין להגעת הספורטאים לעיר. "אנחנו מקדמים בברכה ובחיבוק גדול את  באי המחוזיאדה הירושלמית. עבורנו מדובר באחד מאירועי הספורט החשובים ביותר בעיר אילת, אם לא החשוב שבהם. אני ממתין לפגוש אותם בפתיחת המחוזיאדה בשבוע הבא". בפיו של ראש העיר גם בשורה חשובה לספורטאים: "במסגרת הקמתה של קריית  הספורט הבינלאומית נארח כבר בשנה הבאה באילת את הספורטאים במגרש העירוני הגדול". הלוי מספר כי עד לשנת  2019 צפויים לקום במסגרת תכנית זו בצפון מזרח לשדה התעופה הנוכחי גם ארנה, מגרשי אימון ו-8 מגרשי טניס". יש בהחלט למה לצפות לבאי המחוזיאדה בעוד מספר שנים.

 

תמונה באדיבות יח"צ.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה