אושרה הרחבת בית החולים שערי צדק



שלב א' של התכנית נועד ליצירת מרכז רפואי בגודל 400 אלף מ"ר הכוללים: שטחי מרכז רפואי , מסחר ומלונית - לשירות החולים והמבקרים, חניון, מגורי סטודנטים וסגל

הוועדה המקומית לתכנון ובניה בעיריית ירושלים אישרה את הרחבת בית החולים שערי צדק. במסגרת תכנית הפיתוח ירושלים 2020, אחד התחומים המרכזיים שסומנו לפיתוח בעיר הוא תחום הבריאות והמחקר והפיתוח בתחומי מדעי החיים בהם יש לירושלים יתרון יחסי.

התכנית כוללת השקעות בתחומים אלו במטרה להפוך את ירושלים למובילה עולמית ברפואה. התכנית עוסקת במגרש בית החולים שערי צדק, בשדרות הרצל פינת רחוב בייט בשכונת בית הכרם. 

התכנית אשר תוכננה על-ידי קולקר קולקר אדריכלים, רובינשטיין עופר אדריכלים ושלמה אהרנסון אדריכלים (אדריכלות נוף), מציעה הרחבת שטחו הבנוי של בית החולים, תוך הוספת 3 בניינים חדשים, חניונים, מערך כניסות ויציאות ושדרה מרכזית להולכי רגל. סה"כ תחום התכנית עומד על 83 דונם.   

התכנית מהווה שלב א' של הרחבת בית החולים, ומיועדת להתממש במהלך 20-25 השנים הקרובות. שלב ב' של הרחבת בית החולים מתוכנן על שטח "מגרשי ביתר" מדרום לתחום התכנית הנוכחי, ומיועד לטווח שמעבר ל- 30 השנים הקרובות. 

בית החולים פועל כיום בהיקף של כ- 100 אלף מ"ר בנוי (80 אלף מ"ר עיקרי, 20 אלף מ"ר שירות).

התכנית מציעה תוספת של כ- 300 אלף מ"ר, ליצירת מרכז רפואי הכולל 400 אלף מ"ר, הכוללים שטחי מרכז רפואי, מסחר ומלונית - לשירות החולים והמבקרים, כולל חניון ומגורי סטודנטים וסגל.

בנוסף, התכנית מציעה 3 בניינים חדשים בחזית המגרש: בניין אחד עם חזית לשדרות הרצל ו- 2 בניינים לאורך רחוב בייט.

כמו כן, עוסקת התכנית בהסדרת מערך הכניסות ומרחב השטחים הציבוריים הפתוחים בשטח בית החולים.

התכנית לוותה בבדיקה סביבתית וסקר עצים, תואמה מול משרד הבריאות, המשרד להגנת הסביבה והיחידה הסביבתית של העירייה.

התכנית תואמת לעקרונות תכנית המתאר החדשה שקבעה כי בירושלים לא יוקמו בתי חולים חדשים ויש להרחיב את בתי החולים במטרה שיעמדו בצפי גידול האוכלוסייה הצפוי בירושלים ובסטנדרטים של משרד הבריאות.

ראש-העיר ירושלים, ניר ברקת: "בירושלים פועלים בתי החולים הטובים והמתקדמים במדינה המובילים במחקר ובטיפול הרפואי ומהווים מודל לחיקוי בעולם. אנו פועלים בתכניות ארוכות טווח להפוך את ירושלים לעיר מובילה במחקר רפואי והרחבת בית החולים שערי צדק תאפשר הרחבה של המחקר הרפואי והטיפול בחולים ותמשיך לחזק ולפתח תחומי הרפואה בעיר".

תמונה: יוסי זמיר/ flash 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה