מד"א מחבק את המשפחות השכולות



לרגל יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, נערכו במד"א בכוננות גבוהה, כוחות מד"א צפויים להיות פרושים בכל רחבי הארץ לאבטח רפואית את אירועי יום הזיכרון

כבכל שנה, יציינו במד"א בטקסים מיוחדים את יום הזיכרון שיחול ב 11.5, ביום הזיכרון צפויים נציגי מד"א להשתתף בטקסים ולהניח זרים בבתי העלמין ובאנדרטאות ברחבי הארץ .

בהערכת מצב שקיים מנכ"ל מד"א אלי בין הוחלט כי צוותי מגן דוד אדום יפעלו ברחבי הארץ בכוחות מתוגברים של חובשים, פאראמדיקים, מגישי עזרה ראשונה, אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, אופנועי מד"א, טרקטורונים ושאר רכבי ההצלה הייעודיים והייחודיים דוגמת הסאגווי והג'יפבולנס שיפעלו גם כן. הכוחות יאבטחו את טקסי יום הזיכרון, באתרי ההנצחה ובתי העלמין הצבאיים בהם יתקיימו עצרות זיכרון.

במד"א 71 משפחות, ששכלו את יקיריהן במערכות ישראל, בפעולות איבה ובעת שירותם הצבאי.

במד"א נערכו לטקסי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה. כמדי שנה נערך הטקס המרכזי במרכז מד"א בנוכחות הנהלת הארגון, משפחות שכולות, עובדים ומתנדבים. כאשר בגל הטרור שהתחולל בחודשים האחרונים נרצח בפיגוע ירי מתנדב נוער מד"א נתנאל חי ליטמן ז"ל והתווסף למשפחת השכול של הארגון.

נתנאל חי ליטמן ז"ל, בן 17.5 במותו שנרצח בפיגוע ירי סמוך לישוב עותניאל, החל להתנדב במד"א כמגיש עזרה ראשונה בגיל 15 והעביר שעות רבות בארגון בין אם בקרית ארבע ובין אם בתחנת מד"א בירושלים, אליה היה מגיע בערבים לאחר שהיה מסיים את לימודיו בישיבת הצעירים של מרכז הרב בעיר הנמצאת בסמיכות לתחנה.

לאחר הרצח הנורא שבו נרצחו נתנאל חי ז"ל ואביו יעקב ז"ל פעלו במד"א להנצחת זכרם וחנכו אמבולנס הנושא את שמם שנתרם על ידי משפחת סימס מלוס אנג'לס ואופנוע מד"א שהוקדש לזכרו של נתנאל מתרומתם הנדיבה של תלמידי תיכון מוריה – קולג' מאוסטרליה.

שלמה פטרובר מנהל מרחב ירושלים במד"א סיפר על נתנאל חי ז"ל: "פניו המחייכות של נתנאל , כמו גם הברק בעיניו צרוב בליבנו. הרצון לתרום ולתת לזולת ולהקדיש מזמנו להצלת חיים, נובע מהחינוך שספג בבית.  גם ברגע המר בו הונפה חרב המרצחים של בני ישמעאל שפתחו בירי רצחני על הרכב של משפחת ליטמן פעל נתנאל כפי שלמד והתקשר להזעיק עזרה. נתנאל מצטרף למשפחת הנופלים של בית מגן דוד אדום לדורותיו, משפחה גדולה של עובדים ומתנדבים אשר נפלו חלל בהגנה על המולדת או נרצחו בפעולות טרור- כל אחד ואחת עולם מלא שנגדע באיבו. משפחה של נופלים אשר לאורה ממשיכים אנו החיים על פני האדמה- עובדים ומתנדבים, בוגרים ונוער, להציל חיים, לטפל בנפגעים, לתת מזור לחולים ולעזור לנזקקים לשירותנו, לכל אדם באשר הוא אדם".

יואל שילוח, חברו של נתנאל ז"ל לספסל הלימודים סיפר: "נתנאל תמיד עשה מה שהוא ראה לנכון, היה מאוד דבק במטרה. המשפט שתמיד יישאר לי חקוק ממנו הוא "קשה אז מתאמצים", הוא תמיד חייך, תמיד עמד במילה שלו ותמיד ידעת שאפשר לסמוך עליו. נתנאל תמיד רצה שיהיה לכולם טוב ושאף אחד לא יפגע ממנו. נתנאל אהב את מד"א והיה מיישם את המידע שלמד במד"א גם בישיבה. כאשר היו מרגישים לא טוב או נפצעים היו באים אליו והוא תמיד שמח לעזור".

ביום הזיכרון, ייערכו טקסים בכל תחנות מד"א ברחבי הארץ, ודגל הלאום המוצב בהן יורד לחצי התורן, כנהוג. נציגי מד"א אף ישתתפו בטקסים שייערכו בבתי העלמין ויניחו את זרי מד"א.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "במהלך גל הפיגועים האחרון, הצטרפו לצערנו חללים רבים נוספים להיסטורית השכול של מדינת ישראל. בין החללים היה גם אחד מטובי בניה של משפחת מד"א- נתנאל חי ליטמן ז"ל  שלמרות גילו הצעיר תמיד עשה מעל ומעבר על מנת להציל את חייהם של אחרים והקדיש את כל זמנו הפנוי לתרומה להצלת חיים במד"א. עובדי ומתנדבי מד"א מחבקים לאורך כל השנה ובמיוחד ביום הקשה הזה את משפחתו ואת כלל המשפחות השכולות במדינת ישראל. מי ייתן ולא נדע עוד צער".    

תמונה: באדיבות מד"א   


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה