מאות ווטרנים מכל רחבי הארץ צעדו היום בירושלים



יותר מ-500 ווטרנים מכל רחבי המדינה השתתפו היום (א') בירושלים במצעד הניצחון לציון 71 שנים של ניצחון בנות הברית על הנאצים

יחד עם הווטרנים צעדו בנותיהם ונכדיהם שרבים מהם משרתים בצה"ל ואליהם הצטרפו השר לקליטה ועליה והשר לענייני ירושלים ומורשת  זאב אלקין, ראש העיר ניר ברקת, יו"ר ברית ותיקי מלחמת העולם השנייה, אברהם גרינזייד, חברי כנסת, חיילי צה"ל, נציגי תנועות הנוער ועוד.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת אמר לווטרנים: " בכל שנה ושנה תושבי ירושלים חשים גאווה אדירה לראות אתכם, לוחמים אמיצים ונועזים מתייצבים בגאון וצועדים לזכר החברים, ולציון הניצחון ההיסטורי. מאחורי כל מדליה אותה אתם עונדים בגאווה מסתתר סיפור גבורה שלם. רבים מכם הגעתם לירושלים, משאת הנפש של כל הדורות ובניתם כאן את ביתכם. אין הוכחה טובה מזו לאמירה "נצח ישראל לא ישקר"; אין הוכחה ברורה מזו לניצחון על המפלצת הנאצית.  אתם, הלוחמים האמיצים – שבכוחות מופלאים ובעוז רוח לחמתם בתנאים בלתי אפשריים, בקור מקפיא ותחת שלג כבד, שהכנעתם את האויב המחריד והאכזר ביותר של המין האנושי, ושחררתם את בני עמנו ממחנות המוות המזוויעים – לגבורתכם חלק חשוב בהקמתה של  מדינת ישראל ובירתה ירושלים."

מנהל רשות הקליטה העירונית פיני גלינקביץ אמר כי עצוב מאוד לראות כי כל השנה השורות  של הווטרנים הולכות ומתמעטות, "אני מקווה ומאמין כי הבנים הנכדים וצאצאי הלוחמים הוותיקים ימשיכו את המורשת ויגיעו לבירת ישראל לצעוד בגאון ולומר לעולם, "לעולם לא עוד".



תמונה: ברי רוזנברג


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה