מאסר עולם ועוד 20 שנה לרוצח אבו חדיר



מאסר עולם ועוד 20 שנות מאסר. זה העונש שגזר הערב (ג') בית המשפט המחוזי בירושלים יוסף חיים בן דוד, שהורשע בחטיפה וברצח של מוחמד אבו חדיר

בחודש אפריל האחרון קיבלו שופטי בית המשפט המחוזי את עמדת הפרקליטות לפיה הנאשם, יוסף חיים בן דוד אינו חולה נפש - והרשיעו אותו בדין. 

אז קבע בית המשפט המחוזי באופן ברור וחד משמעי כי בן דוד הוא האחראי והמבצע העיקרי של המעשים המזעזעים שבהם הורשע יחד עם שני קטינים קרובי משפחתו. 

הנאשם הורשע ברצח נער חף מפשע שחייו נגדעו באחת באכזריות קיצונית ובנסיון לחטוף ילד נוסף- ילד בן שמונה, אותו ניסה לחטוף מזרועות אימו בעת שהלכה ברחוב עם ילדיה הקטינים.

את העבירות ביצע הנאשם ממניעים אידיאולוגים לאומניים של נקמה, תוך שהוא גורר עימו את קרובי משפחתו קטינים, אשר היו שותפים לביצוע הפשע הנתעב ודינם נגזר לשנות מאסר רבות מאחורי סורג ובריח. 

למרות חלקו המרכזי של הנאשם שהיה הבגיר בחבורה והראש בתכנון ובביצוע הפשע, ניסה הנאשם להתנער מאחריות ועד הרגע האחרון ביקש לטעון טענות מטענות שונות בנוגע למצבו הנפשי בעת ביצוע הרצח. הנאשם אף ניסה להטיל את האחריות למקרה על שותפיו הקטינים קרובי משפחתו.

היום (ג') כאמור, בית משפט המחוזי בירושלים גזר עליו מאסר עולם ו-20 שנים נוספות. בהמשך לקביעה כי הנאשם אחראי למעשיו וכשיר לעמוד לדין, קיבל היום בית המשפט את עמדת התובע, עו״ד אורי קורב, לפיה יש להטיל על הנאשם מאסר עולם וכן עונש נוסף מצטבר בגין עבירות החטיפה וההצתה, לצד פיצוי למשפחות המנוח והילד הנוסף שהנאשם ניסה לחטוף. העונש הנוסף המצטבר הוא בגובה 20 שנות מאסר, מעבר למאסר העולם. "הנאשם בן דוד היה היוזם, המחולל והמבצע העיקרי של הרצח. בית המשפט דחה את טענות ההגנה ובקשתה לענישה מופחתת בגין טענות שונות לגבי מצבו הנפשי של הנאשם. מדובר במקרה שזעזע את הציבור בארץ, נוכח אכזריותם הרבה של המעשים. ידע כל אדם, מכל דת וגזע, שמבצע מעשים מסוג זה - תהא האידיאולוגיה בשמה הוא מתיימר לפעול אשר תהא - כי מערכת אכיפת החוק תמצה עמו את הדין עד תום".


תמונה: הדס פרוש/ flash 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה