ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל



יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, הוא יום הזיכרון הרשמי של מדינת ישראל לזכר לוחמיה ולוחמותיה, אנשי ונשות כוחות הביטחון, לוחמי ולוחמות המחתרות ולזכר מי שנרצחו בפעולות איבה

אירוע הזיכרון המרכזי בירושלים, "זוכרים, שרים ומספרים", יתקיים בבריכת הסולטן אל מול מגדל דוד וחומות העיר העתיקה. השנה עומד האירוע בסימן גבורת המשפחות של חללי צה"ל ונרצחי פעולות האיבה, כולם מגל הטרור האחרון.

האירוע יביא אל מרכז הבמה את סיפורן האישי של המשפחות, אשר הצטרפו אל משפחת השכול והכאב בשנה החולפת, כחלק משנת הגבורה האזרחית, ובניהן סיפורה של משפחת מאיר משפחתה של דפנה מאיר ז"ל, בת למשפחת אומנה אחות בבי"ח ואם לילדי אומנה שנרצחה בפתח ביתה בעתניאל, סיפורה של משפחת בקל משפחתו של אלון בקל ז"ל, שנרצח בפיגוע בפאב "הסימטא" בת"א, סיפורה של משפחת כהן משפחתה של הדר כהן ז"ל, שוטרת מג"ב שנרצחה חודשיים אחרי גיוסה כלוחמת בפיגוע בשער שכם, סיפורה של משפחת בניטה, משפחתו של אהרון בניטה ז"ל, חייל חרדי אב לילדים שנרצח ומשפחתו נפצעה בעיר העתיקה בירושלים.

כמו כן, לראשונה תישא דברים ביום הזיכרון נציגת הפצועים, החיילת אוראל עזורי, פצועת צה"ל שנפגעה בפיגוע בגן שמואל אשר פסיעה הפרידה בינה ובין המוות. 

באירוע ישתתפו האמנים אליעד נחום ולהקת 'תשע נשמות'- המורכבת מפצועי צה"ל, אשר יבצעו דואט מרגש וייחודי לאירוע לשיר "ילדים של החיים", וכן הראל סקעת, קרן פלס, עידן עמדי, כנסיית השכל, עדן בן זקן, עמיר בניון, אמני הכלייזמר אייל שילוח וחיליק פרנק ונינט טייב אשר תבצע ביצוע ראשון לשיר 'ים של דמעות' אותו לא ביצעה מאז גמר "כוכב נולד" לפני למעלה מעשור.

האירוע יתקיים במעמד שר החינוך נפתלי בנט, השר לירושלים זאב אלקין, ניר ברקת ראש העיר ירושלים ומשפחות השכול. את האירוע תנחה אשת התקשורת הילה קורח.

האירוע היחודי פרי יוזמתו של המשנה לראש העיר ירושלים, דב קלמנוביץ', מתקיים זו השנה האחד עשר ונמנה כאירוע הזיכרון המרכזי במדינת ישראל. קלמנוביץ' נפצע באורח אנוש מפגיעת בקבוק תבערה באינתיפאדה הראשונה ומאז הפך את ההנצחה וזיכרון הנופלים למשימת חייו בדרך ייחודית משלו.

דב קלמנוביץ', אשר הקים את ארגון נפגעי פעולות האיבה ועמד בראשו, והיה זה שפעל למען הכללתם של נפגעי פעולות האיבה ביום הזיכרון הרשמי לנפגעי מערכות ישראל מציין כי "גל הטרור אשר החל לפני כחצי שנה ולא נראה שעתיד להסתיים בקרוב, צירף משפחות רבות בעל-כורחן אל משפחת השכול ונפגעי פעולות האיבה. הפעם, חשוב לנו להזכיר כי בכל טרגדיה ישנה משפחה אשר מתמודדת בגבורה עם האבדן ומקדשת את החיים ואת היחד כחלק מעם ישראל כולו בעבר ובעתיד. חשוב לנו לעמוד לצידן, לחזקן וליידען כי אנו עם המשפחות תמיד גם לאורך כל ימות השנה".

תמונה: פלאש 90. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה