לכל אחד יש שם: התנועה לשחרור בעלי חיים במיצג פרובוקטיבי בכיכר יד ושם



פעילי תנועת 269 life עורכים מיצג אומנותי מצמרר ונוקב שבו הם מציגים את הדמיון הבלתי נתפס בין שואת היהודים לשואת בעלי החיים,במטרה לעורר את האנשים

במהלך המיצג כנרת, מנגנת על כינור הבשר שלה באמצעות סכין קצבים בזמן שברקע נשמע שיר הנושא מהסרט "רשימת שינדלר" המזוהה כל-כך עם שואת העם היהודי. לדבריהם הכנרת מסמלת את החברה האנושית - נאורה, מתקדמת ומתורבתת כלפי חוץ, אך בפועל ברברית וסדיסטית, ולראייה בהמשך המיצג הכנרת משספת את גרונם של האסירים (בעלי החיים) חסרי האונים ושבורי הרוח באמצעות סכין הקצבים שלה בדם קר, וחוזרת לנגן מזמורי אבל לזכרם של פרטים אנושיים שעברו את אותן הזוועות בדיוק בעבר.

תגי מספר צהובים ששומשו בעבר למספור עגלים שנרצחו בתעשיות הבשר הודבקו על תלבושות של השחקנים במייצג. מספר התג הוחלף למספר 269.

המיצג "לכל אחד יש שם" מדגיש ומנציח בצורה אמנותית ופרובוקטיבית את העובדה שכל בעל חיים אשר נרצח בצורה קרה וממוכנת בתעשיות המזון מן החי (בשר, ביצים וחלב), הנו אינדיבידואל חושב ומרגיש, בעל אופי וזהות אשר ייחודיים רק לו.תעשיות המזון מן החימטשטשות באופן עקבי ומודע כל אזכור לעובדה כי הן אחראיות באופן ישיר לרצח בלתי פוסק של אינדיבידואלים בעלי רגשות, זהות ואופי ייחודיים. כל פרט ממוספר בצריבה או בתג וזהותו נמחקת, הפעילים מוחים כנגד פרקטיקות אלה ומחזירים לקרבנות את הכבוד המינימלי, הכרה בשמם ובזהותם הייחודית שאבדה לנצח.

תנועת 269life הוקמה רשמית ב-2 לאוקטובר 2012, באירוע שהתקיים בכיכר רבין ובו נצרבו פעילים לשחרור בעלי חיים במספר 269, מספרו של עגל שנולד אל תוך תעשיית החלב.

כיום התנועה פועלת ב-60 ערים ברחבי העולםומידי שנה מאות אנשים נצרבים ומקעקעים על בשרם את המספר. "באמצעות צריבת מספרו על גופינו, אנו מביעים הזדהות עם שואת בעלי החיים בכל רחבי העולם ונשבעים לזכור ולא לשכוח".

פעולותיה השונות, המגוונות והבלתי מתפשרות של התנועה מקבלות סיקור נרחב בתקשורת העולמיתשמעלה את סבלם הנורא של בעלי החיים לדיון הציבורי.

סשה בוז'ור מיסד תנועת 269life: "על מנת שאנשים יקלטו את החומרה ואת היקף הפגיעה והניצול שאנו מפעילים על בעלי החיים, אנו נאלצים להמשיך לכאוב את כאבם ולפעול ללא לאות. הסבל שלנו הוא הסבל שלהם, פחד זה פחד, דם זה דם".

תמונות: באדיבות התנועה


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה