כ- 10,000 התנגדויות לבניה במצפה נפתוח הוגשו לותמ"ל



המאבק נגד הבנייה במצפה נפתוח נמשך, היום (א') הוגשו כ-10,000 התנגדויות לבנייה בריאה הירוקה של ירושלים, ביתם של עדר הצבאים הגדול בהרי יהודה

כזכור, מצפה נפתוח הוא אוצר טבע ישראלי והאיכותי ביותר בגבולות העיר ירושלים.  מלבד המגוון הביולוגי הייחודי, ועדר הצבאים הגדול ביותר באזור ירושלים, באתר ישנו מגוון עצום של מיני בעלי-חיים וצמחים, ממצאים ארכיאולוגיים ומורשת היסטורית. המקום משמש כריאה הירוקה של תושבות ותושבי רמות כמו גם של ירושלים כולה, ומושך מבקרים רבים מחוץ לירושלים. 


המאבק על מצפה נפתוח אינו רק מאבק על השטחים הירוקים, זהו מאבק על ההחלטה העקרונית והמהותית של עיריית ירושלים והעומד בראשה, לבנות פנימה ולא החוצה - לחזק את העיר, את השכונות ואת האנשים, לשפץ ולשקם את הבניינים ולהביא להתחדשות עירונית ועירוניות בריאה ותוססת. זהו מאבק על ערכי אהבת הסביבה, העולם והאדם.

למרות זאת, הותמ"ל, החליטה להפקיד תוכנית לבניית שכונה חדשה ממש על אתר הטבע הייחודי.

קואליציה הכוללת את עמותת רמות למען הסביבה, מגמה ירוקה, קק"ל, החברה להגנת הטבע, תנועת "ירושלמים" וסיעתה במועצת העיר, וגופים נוספים, פועלים למניעת הבניה, בין היתר ע"י  איסוף כמה שיותר התנגדויות מהציבור, שיעלו לדיון בוועדה. כל אחד ואחת יכולה להגיש התנגדות, גם אם היא והוא אינם תושבי ירושלים אך מכירים בחשיבות השמירה על מצפה נפתוח, הממוקם ממש בכניסה לעיר הבירה. היום (א') כאמור הוגשו החתימות שנאספו לותמ"ל. 

על פי דו"ח של מתכנן הערים אורי בר שישת ישנן לפחות 60,000 עתודות ליחידות דיור בירושלים, ולכן מתנגדי התוכנית טוענים כי בשלב הזה אין כלל צורך בבנייה במצפה נפתוח. במקביל לתוכניות הבנייה בותמ"ל, מקודמת גם תוכנית לפארק טבע עירוני במקום, דרך ועדות התכנון הרגילות. לתוכנית הפארק שותפה גם עיריית ירושלים, שמתנגדת בתוקף להרס המקום. הליך הותמ"ל הינו הליך תכנוני מהיר יותר מההליך של ועדות התכנון הרגילות.

אורי נחמני, מארגנת קהילתית במגמה ירוקה: "הציבור משמיע את קולו ומבקש מהועדה המחוזית שלא לבנות במצפה נפתוח. הסיבות מגוונות. מצד אחד זהו מקום עם חשיבות אקולוגית ממעלה ראשונה. מצד שני, הבנייה המתוכננת איננה תורמת לפתרון משבר הדיור, שכן הבנייה היא בנייה לעשירים בלבד, ולא תעזור לצעירים כמוני. הותמ"ל צריכה להפסיק לבנות במקומות שצריכים להיות שמורות טבע, ולהתחיל לחזק את העיר מבפנים, עם התחדשות עירונית".



תמונות: באדיבות יח"צ 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה