השגריר הבלגי ביקר את פצועי הפיגוע בבריסל



שגריר בלגיה בישראל, ג'ון קורנט, הגיע לבקר את פצועי הפיגוע בבריסל אשר מטופלים במחלקה האורטופדית בהדסה עין כרם בשבועות האחרונים והתבשר כי כנראה שיצאו לחגוג את ערב ליל הסדר עם בני משפחתם

את השגריר ליוו בביקורו מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, מנהל בית החולים הדסה עין כרם, פרופ' יורם וייס ומנהל המערך האורטופדי פרופ' מאיר ליברגל.

פרופ' ליברגל תיאר את מצבם הרפואי של חיים וינטרניץ ושל מנדל פרקש, גיסים אשר שהו בעת הפיגוע בבריסל ואותרו על ידי בני משפחותיהם כעבור שעות מורטות עצבים. "לשמחתי מצבם הרפואי השתפר ונראה טוב. הם עברו ניתוחים אורטופדיים ברגליהם וכעת נכונה להם עוד דרך ארוכה מבחינת טיפולים אורטופדיים ושיקום, עד שיחזרו לעמוד על רגליהם. למזלם הגיעו להדסה, בה אנו מנוסים ביותר בטיפול בנפגעי טרור במתווה דומה מאוד לזה שארע בבלגיה".

מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין הדגיש בפני השגריר כי המרכז הרפואי הדסה עומד במרכז העשייה הרפואית בקרב נפגעי תאונות דרכים, אירועי טרור ופגיעות טראומה מורכבות בישראל, וכי מומחיו מהווים מודל מקצועי לחיקוי בעולם ובדיוק בימים אלה נמצא פרופ' רמי מושיוב, מנהל יחידת טראומה אורטופדית בהדסה ומי שניתח את הפצועים, בבריסל שם הוא מרצה בתחום בפני רופאים.

חה"כ ישראל אייכלר הצטרף לביקור הפצועים הנמנים על חסידות בעלזא, ומשפחתם סיפרה לו שמייד עם ההחלטה להביאם לארץ הם נועצו ברב הקהילה אשר כיוון אותם להדסה. "הוא צדק. כאן קיבלנו טיפול מדהים, ואנו מודים לכל אחד ואחת מחברי הצוות", אמרה אמו של אחד הפצועים למנכ"ל הדסה.

השגריר קורנט שמע על רגעי התופת משני הפצועים ועדכן אותם כי עדיין מתנהלת החקירה מול המחבל שנתפס על ידי כוחות הביטחון הבלגים.

השגריר, המכיר היטב את הקהילה היהודית באנטוורפן אליה משתייכים השניים, איחל בריאות מלאה לשניים ואף הדגיש כי חג הפסח מסמל את השהיה יחד עם בני המשפחה ואת החירות של בני האדם.

 

בתמונה, מימין: שגריר בלגיה בישראל, מר ג'ון קורנט, מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין, מנהל בית החולים הדסה עין כרם פרופ' יורם וייס עם פצועי הפיגוע. (באדיבות דוברות הדסה).

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה