הקבלנים הירושלמים: "מחיר למשתכן איננו כדאי לרוכשי הדירות"



בועז ישראל תקף בהרמת הכוסית של ארגון בוני ירושלים והסביבה את הרעיון של הממשלה להביא חברות בנייה זרות מחו"ל. כמו כן הקבלנים הירושלמים טענו ש"מחיר למשתכן" איננו כדאי בשום צורה לקבלן ולרוכשי הדירות

באסיפה כללית, כנס מקצועי והרמת כוסית של ארגון בוני ירושלים והסביבה שנערך השבוע במלון דן בירושלים, השתתפו כ-150 קבלנים חברי הארגון ומכובדים נוספים וביניהם זאב אלקין השר לענייני ירושלים, אמנון מרחב מנכ"ל עירית ירושלים, שלמה אשכול מהנדס העיר ירושלים, תמיר ניר סגן ראש העיר, מיכאל מלכיאלי חבר המועצה, רוני בריק נשיא התאחדות בוני הארץ ורבים אחרים.

באסיפה הכללית השיקו בועז ישראל יו"ר ארגון בוני ירושלים ויוסי שכטר המנכ"ל את הלוגו החדש של הארגון שמבטא בנייה חדשה וחדישה בעיר, בנייה לגובה והמשך שימור הקיים, את הלוגו עיצבו משרד הפרסום והמיתוג "רן לוי".

הנושא המדובר ביותר בכנס היה "מחיר למשתכן", לטענת הקבלנים הירושלמים, "מחיר למשתכן" איננו כדאי בשום צורה ובעיקר כלכלית לקבלנים והתוצאה עשויה להיות הפסד לקבלנים מצד אחד ומצד שני איכות בנייה ירודה לרכשי הדירות.

יו"ר ארגון בוני ירושלים והסביבה מר בועז ישראל הודיע שלדעתו "מחיר למשתכן" יכול להיות פתרון טוב להורדת מחירים, אך לא בדרך שהממשלה מציעה. לדעתו במכרזי "מחיר למשתכן" יש לערוך שינויים בתנאים ולקבוע תמהיל של דירות "מחיר למשתכן" יחד עם דירות במחירי השוק. עוד ציין ישראל שבירושלים הבעיה יותר חמורה, מכיוון שאין קרקעות זמינות לבנייה ומכרזי "מחיר למשתכן" מעטים מאוד, סך הכול שווקו 550 יחידות בשנת 2015. ישראל פנה בקריאה לשר אלקין השר לענייני ירושלים וביקש את התערבותו לפתרון בעיית מחסור בקרקעות בעיר וביקש מהשר שיפעל למתן מענקים לרכשי דירות בעיר בשל מחירי הדירות הגבוהים, על מנת לעצור את ההגירה השלילית מירושלים.

בועז ישראל תקף את הרעיון של הממשלה להביא קבלנים מחו"ל, לדעתו זו טעות גדולה כי הקבלנים בישראל הוכיחו בעבר שהם יכולים לבנות כמות גדולה של יחידות, אף למעלה מ-100,000 דירות בשנה. הבעיה האמתית היא חוסר בכוח אדם. ישראל קרא לממשלה לאפשר להביא יותר עובדים זרים ופלסטינאים ואז הבעיה תיפתר.

רוני בריק נשיא התאחדות בוני הארץ חיזק את דברי בועז בעניין "מחיר למשתכן" ובעניין הבאת חברות בנייה זרות לישראל. כמו כן ציין בריק שהוא מקיים מפגשים רבים עם שר האוצר, שר הבינוי והשיכון ובכירי משרדם בנושאים אלו.

מנכ"ל עירית ירושלים אמנון מרחב אמר שהעירייה עוסקת כל הזמן במתן פתרונות ל"פישוט הליכים" וצמצום הבירוקרטיה של קבלנים ירושלמים מול העיריה. לדעת העירייה הפתרון לתוספת יחידות דיור רק בפרויקטים של פינוי בינוי כי יש הגבלה בקרקעות בעיר.

מהנדס העיר שלמה אשכול פרס בפני המשתתפים בכנס את תכניות הפיתוח  של העיר ירושלים לשנים 2020, 2030. אשכול ציין שלדעתו ניתן יהיה לבנות בשנים אלו עוד כ-70,000 יחידות דיור בעיר. העירייה תאפשר במקומות מסוימים יותר בנייה לגובה אפילו עד 40 קומות. התחבורה בעיר תשתפר לדברי אשכול ללא הכר, הוא ציין את שכבר יוצאים לעבודה בקרוב בהקמת הקו הכחול והירוק של הרכבת הקלה.

השר לענייני ירושלים זאב אלקין אורח הכבוד בכנס ברך את ארגון בוני ירושלים והודיע שהוא בעד הרחבת העיר ירושלים ובנייה בה כי זה הפתרון המידי להגדלת יחידות הדיור בעיר בנוסף לפינוי בינוי.

אלקין אמר שהוא מכבד את רצונם של הירוקים, אבל צריך לזכור שלבנות זה דבר יותר חשוב.

 

 

 צילום – שמואל אדלר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה