"משתלטים על שוק מחנה יהודה" למען מצפה נפתוח



במוצ"ש הקרוב תושבי ירושלים וארגון מגמה ירוקה "ישתלטו" על שוק מחנה יהודה, במטרה לאסוף חתימות כנגד תוכנית הבניה במצפה נפתוח ובכדי להעלות את המודעות לסכנות הטמונות בתוכנית

מצפה נפתוח, המוכר גם כיער רמות, ושוכן בסמוך לשכונת רמות, הוא יער ייחודי מבחינה ביולוגית וסביבתית. היער הוא ביתם של עדר הצבאים הגדול ביותר בהרי יהודה, מגוון של חיות בר ו-100 מינים של ציפורים, וכן מהווה פנינת טבע חשובה וריאה ירוקה עבור תושבי ירושלים והסביבה.

כעת, כל אלו עומדים בסכנה על ידי תוכנית בניה הרסנית של 1600 יחידות דיור, וזאת למרות התנגדות חריפה מטעם התושבים, מומחי תכנון, ארגוני הסביבה ועיריית ירושלים, ועל אף הנתונים המראים כי ניתן לבנות בתוך העיר. ההחלטה על הפקדת התוכנית התקבלה ב-19.2.16 בותמ"ל ועומדת בימים אלו להתנגדויות הציבור.

יצחק מנדל, תושב שכונת רמות וממובילי המאבק: " הבנייה המתוכננת במצפה נפתוח נגועה ברשלנות. מדובר כאן בהרס אתר טבע ייחודי בעל חשיבות יוצאת דופן, המוגדר כאתר הסביבתי החשוב ביותר בהרי ירושלים בזכות מגוון ביולוגי עשיר ועדר הצבאים הגדול בהרי יהודה. הממשלה מקדמת את תכנית הבנייה במסווה של פתרון למצוקת הדיור, אך מתעלמת מכך שישנן עשרות אלפי יחידות דיור פוטנציאליות בתוך העיר. לא ייתכן שמצוקת הדיור תהווה סיבה לפעול בחיפזון ובחוסר שיקול דעת. יש להתמקד בהתחדשות עירונית ומיצוי פוטנציאל הבנייה בתוך העיר. אני מזמין את הציבור הרחב לבוא במוצ"ש הקרוב לשוק מחנה יהודה, לשמוע על המאבק ולחתום על התנגדות. זו מלחמה על עתידה של ירושלים ועתידה של מדינת ישראל כמדינה מתוקנת."

צילום: אלכס גייפמן 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה