כתב אישום: תכנון פיגוע ליד קניון מלחה



פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית משפט השלום בעיר כתב אישום כנגד עבד אלמועטי אבו סנינה בן 22 מכפר עקב בגין עבירה של קשירת קשר לעשות פשע וזאת לאחר שלקח חלק בתכנון פיגוע סמוך לקניון מלחה

על פי כתב האישום החל מתאריך 1.7.15 שהה הנאשם בכלא קציעות ביחד עם איהאב שיך צובח וזאת עד לשחרורו של צובח בתאריך 10.9.15. במהלך שהותם המשותפת בכלא, סיפר צובח לנאשם כי הוא מתכנן לבצע פיגוע ושאל את הנאשם אם הוא מעוניין להצטרף אליו בביצוע הפיגוע. הנאשם הסכים והשניים סיכמו כי יצרו קשר אחד עם השני לאחר שחרורו של הנאשם.

בתאריך 14.1.16 שוחרר הנאשם מהכלא. כעבור מספר שבועות, במהלך חודש פברואר 2016, נפגשו הנאשם וצובח בבית קפה ברמאללה. במהלך פגישה זו אמר צובח לנאשם כי הוא מתכנן לבצע פיגוע ירי נגד כוחות ביטחון בסמוך לקניון מלחה בירושלים, באחד מימי חמישי אחר הצהריים, וזאת לאחר שצובח סבר כי באותו הזמן נמצאים במקום מספר רב של חיילים היוצאים לחופשת סוף השבוע. צובח אמר לנאשם כי יש ברשותו נשקים ותחמושת וכן כי הוא מתכוון ללבוש מדי חייל בזמן הפיגוע, וזאת על מנת שיוכל להיטמע בתוך החיילים וכך לגרום לפגיעות רבות יותר.

צובח ביקש מהנאשם לצלם באחד מימי חמישי אחר הצהריים באזור קניון מלחה, סרטון ארוך לרבות תחנות הסעה, הכניסות לקניון מלחה והכביש הסמוך וזאת לצורך תכנון הפיגוע, הבנת הזירה והערכת כמות החיילים. הנאשם הסכים לצלם סרטון כאמור לצורך ביצוע הפיגוע, אך נעצר על ידי משטרת ישראל בטרם הספיק לצלם את הצילומים בפועל.

תמונה: יונתן סינדל/ flash 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה