מפגינים פרו פלשתינים התפרצו להרצאה של ראש העיר בארצות הברית



עשרות מפגינים פרו פלשתינים התפרצו במהלך הרצאה של ראש העיר ירושלים ניר ברקת בקמפוס אוניברסיטת סן פרנסיסקו בארה"ב וניסו למנוע את המשכה בקריאות גנאי וקריאות לחידוש האינתיפאדה

ראש העיר, ניר ברקת, נמצא בעיצומו מסע הרצאות בקמפוסים בארה"ב על ירושלים וכן להסברת עמדותיה של מדינת ישראל.

המפגינים נכנסו לאולם לבושים בכאפיות, דגלי פלשתין ורמקולים וקטעו את דבריו של ברקת בפני הסטודנטים. הם הצדיעו במועל יד, קראו להמשכה של האינתיפאדה, לסיום הכיבוש וקץ מדינת ישראל, ביקשו לגרש את ברקת מהקמפוס והגדירו את ישראל מדינת טרור ואפרטהייד. 

למקום הוזעקו שוטרים ומאבטחים להגן על ברקת, שהתעקש להמשיך את השיחה, תוך כדי ההפגנה האלימה והרועשת בתוך האולם. ברקת עבר מהפודיום אל תוך הקהל והמשיך לענות על שאלות רבות של הסטודנטים עד לסיום ההרצאה.

ברקת ציין כי "מי שחושב שבקריאות לאלימות ובהסתה פרועה יצליח להשתיק אותנו או להסיט אותנו מעמדותינו טועה טעות חמורה. נמשיך לבנות, לפתח ולחזק את מדינת ישראל ובתוכה ירושלים המאוחדת ונמשיך להשמיע את עמדותינו ואת צדקת דרכנו במקומות אליהם נוזמן, גם במקומות בהן ינסו למנוע מאיתנו. הבעתי את מחאתי על ההתנהלות המבישה בפני נשיא האוניברסיטה וראש עיריית סן פרנסיסקו ואמרתי להם שאסור להתיר הסתה מסוכנת כזו במדינה דמוקרטית ככלל ובקמפוסים בפרט".

מחר ימשיך ברקת במסע ההרצאות על העיר ירושלים והסברת עמדותיה של מדינת ישראל, וירצה בפני מאות סטודנטים באוניברסיטת קולומביה בניו-יורק.

צילום: דוברות עיריית ירושלים


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה