כנסת ישראל תואר היום בכחול



כנסת ישראל תואר הערב (ג') בכחול כדי לסייע בהעלאת המודעות לאוטיזם, השבוע חל יום המודעות הבינלאומי לאוטיזם ולראשונה תצטרף ישראל לקמפיין הגלובלי

השבוע  חל יום המודעות הבינלאומי לאוטיזם, אשר הוכרז על ידי האו"ם בשנת 2007, ומטרתו: הסברה, מודעות וסובלנות. ההחלטה נתקבלה לאחר שאוטיזם הוגדר על ידי ארגונים בינלאומיים כמשבר בריאות עולמי ההולך וגדל בקצב מהיר מדי, חוצה גבולות, דתות ותרבויות.

לראשונה, תצטרף גם ישראל לקמפיין הגלובלי, המלווה את יום האוטיזם הבינלאומי, בשם: Light it Up Blue, במסגרתו מוארים מונומנטים ומבנים בולטים ברחבי העולם בתאורה כחולה, כהזדהות עם אוטיזם. היום (ג') יום לפני יציאת הכנסת לפגרה, תואר חזית הכנסת באורות כחולים. בנוסף, יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין יארח משלחת ילדים אוטיסטים של אלו"ט, אגודה לאומית לילדים אוטיסטים, יחד עם חניכי תנועת "הצופים" בפרויקט "צמיד" (צופים מיוחדים), המשלב ילדים אוטיסטים בפעילויות שונות של חניכי הצופים לאורך כל השנה.

יו"ר הכנסת יפתח את ישיבת המליאה , בציון יום האוטיזם הבינלאומי, לאחר מכן יישאו ח"כים נאום בן 60 שניות, באותו נושא. בשעה 16:15, ייצא היו"ר לברך את הילדים שימתינו לו ברחבה שבחזית הכנסת ויחד, יפריחו כולם – ילדים אוטיסטים עם ילדי הצופים - בלונים של תקווה אל השמיים, כסמל לקבלת השונה ובתקווה לקבלת האוטיסטים בחברה.

מדינת ישראל, באמצעות אלו"ט, אגודה לאומית לילדים אוטיסטים, מובילה באופן מסורתי את אירועי יום האוטיזם הבינלאומי באו"ם ובמוסדותיו, בין היתר בניסיון למצב את ישראל כמישמעורבת ומובילה נושאים הומניים מעבר לנושא הפוליטי-בטחוני.במסגרת אירועים אלה, שניהלה המשלחת הישראלית לאו"ם יחד עם אלו"ט, הוצגו מיזמים שונים הקשורים לנושא אוטיזם, וכן פרויקטים אמנותיים בהשראת אוטיזם שנועדו לקדם מודעות, כגון: הסרט הישראלי "מבול" עם רונית אלקבץ, הסידרה "פלפלים צהובים" ועוד.

עינת קסוטו-שפי, מנכ"ל אלו"ט: "זה יום חשוב שגם מדינת ישראל מצטרפת ל-142 מדינות אחרות, ולכמעט 19,000 מונומנטים ומבנים שיוארו בצבע כחול השבוע, כדי להעמיק את המודעות לאוטיזם בקרב מאות מיליוני אנשים בעולם. אני מודה לכנסת ישראל ולעיריית ת"א על ההתגייסות לקמפיין, המסמל יותר מכל סובלנות וקבלת האחר. בכנסת כבר עבר בקריאה טרומית החוק לשירותי רווחה לאנשים בעלי מוגבלויות. חוק זה יאפשר למצוא פתרונות לטווח ארוך למגמת העלייה המדאיגה במספר האוטיסטים מדי שנה, ולספק טיפול ומסגרות הולמות לכל טווח הגילאים ולכל רצף האוטיזם.

עוד הוסיפה, כי "פעילות כזו כמו של הצופים, שמתקיימת מדי שבוע תורמת רבות לשני הצדדים - הילדים האוטיסטים, אשר מקבלים ומשתפים אותם וילדי הצופים נשכרים כשהם מגלים את היופי שבנתינה."

בין 19,000 המבנים בעולם המשתתפים בקמפיין האורות הכחולים: בניין הבונדסטאג, האופרה בסידני, מפלי הניאגרה, פסל ישו המפורסם בריו דה ז'ניירו, תחנת הטלויזיה של בייגי'נג, אצטדיון הכדורגל של ואנקובר קנדה, הביג-בן בלונדון, שדה התעופה של לוס אנג'לס, האמפייר סטייט בילדינג, ועוד.

אוטיזם מוגדר על ידי ארגונים בינלאומיים כמשבר בריאות עולמי מעל 70 מיליון איש ברחבי העולם לוקים כיום באוטיזם, שהינה הלקות ההתפתחותית הרצינית אשר גדלה בקצב המהיר ביותר בעולם. אחד מכל 100 פעוטות כיום מאובחן באוטיזם. ההחלטה לציון יום מודעות לאוטיזם התקבלה בשנת 2007 בעצרת הכללית של האו" םבמטרה לקדם את ההסברה והעלאת המודעות בעולם לאוטיזם ולטיפול בו.

תמונה: הדס פרוש/ flash 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה