מגילה בקהילה



במאות מוקדים ברחבי הארץ יתקיים אירוע קהילתי של קריאת מגילה חווייתית וחגיגית, בחלק מהמקומות המגילה תוקרן על מסך במצגת מלווה באנימציות שעוזרות להבין את פרקי התנ"ך, מוסיפות לאווירה החגיגית ומשתפות את הילדים באירוע באופן חוויתי

תכנית "יחד – זהות יהודית בקהילה" מבית אור תורה סטון, בסיוע 'מנהלת הזהות היהודית' ובשיתוף 'החברה למתנ"סים', ארגון רבני צהר, עיריות ורשויות מקומיות מזמינים את הציבור לאירוע פורים קהילתי הכולל קריאת מגילה חווייתית לכל המשפחה ופעילויות במאות מוקדים ברחבי הארץ.

אירועי 'מגילה בקהילה' מאפשרים מפגש בין דתיים, מסורתיים וחילוניים השותפים לאותה קהילה או עיר ומאפשרים אווירה נעימה ומזמינה גם לכאלו שלא מגיעים בד"כ לקריאת מגילה בבית כנסת. 

בסיומה של קריאת המגילה, מוזמנים המשתתפים להחליף ביניהם משלוחי מנות, מתוך רצון לחזק קשרים בין החברים בקהילה, להוסיף אחדות ושמחה בקהילה, או לאסוף את משלוחי המנות שהביאו מהבית ולהקדישם לחלוקה מרוכזת על ידי מתנדבים לכוחות הביטחון או למאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ.

הרב בצלאל ספרא, מנהל תוכנית יחד, זהות יהודית בקהילה: "זו הזדמנות לחיבור קהילתי עמוק עם תכני פורים, להתחבר עם תוכן תנ"כי שאקטואלי גם היום וללמוד ממנו וכמו בימים ההם –גם בזמן הזה- להתאחד ולשמוח יחד".

ארגון 'יחד – זהות יהודית בקהילה' מבית אור תורה סטון, בסיוע 'מנהלת הזהות היהודית' פועל במהלך כל השנה במתנ"סים ומרכזים קהילתיים ברחבי הארץ, בשיתוף החברה למתנ"סים והעיריות. התכנית מסייעת למתנ"סים ולמרכזים קהילתיים ברחבי הארץ לפתח את תחום הזהות היהודית בקהילה, שמטרתה: חיזוק הזהות היהודית-ישראלית-ציונית ופיתוח קהילתי ברחבי הארץ.

'יחד' מייצרים אירועים ופעילויות ערכיות בחגי ישראל, ומסגרות לימוד של סדרות מפגשים סביב מעגל החיים כגון בר/בת מצוה, זוגיות, חינוך ילדים, תנ"ך, פרשת שבוע, פילוסופיה יהודית , סיורים בעקבות התנ"ך ועוד.





 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה