יום המעשים הטובים: ירושלים שוברת את שיאי ההתנדבות בארץ



33,000 ירושלמים מכל המגזרים יתנדבו ב-480 פרויקטים ו-6 אירועי ענק ברחבי הבירה

ירושלים התגייסה, זו השנה החמישית ברציפות, לקחת חלק ב"יום מעשים טובים" אשר נערך השנה בסימן 10 שנים לקיומו. במסגרת יום המעשים הטובים, אשר יתקיים היום (ג') עתידים להתקיים בעיר מאות פרויקטים התנדבותיים מגוונים לטובת הקהילה, בהם ייקחו חלק 33,000 מתנדבים מרחבי העיר. השנה היום הוא בדגש על מרחב ציבורי יצירתי, חיבור לקהילה והצעירים.

ירושלים גאה להיות העיר המובילה הארצית במספר המתנדבים והן במספר הפרויקטים שיתרחשו ביום זה! מספר הפרויקטים במגזר הערבי הכפיל את עצמו מהשנה שעברה ועומד השנה על סכום חסר תקדים של 200פרויקטים, לעומת 100 מהשנה שעברה, תוך התגייסות מבורכת של מעל 9,000 מתושבי העיר מהמגזר הערבי לפעילות התנדבותית במסגרת היום. בדומה לו צפויה התגייסות הולכת וגוברת של כלל תושבי העיר מהמגזרים השונים, לרבות המגזר החרדי והאתיופי.

להלן רשימת האירועים המרכזיים ביום:

 

עובדי הרכבת הקלה בראשותם של מנכ"ל סיטיפס ירון רביד ומנכ"ל קונקט ערן שכטמן התנדבו משעות הבוקר בבית הספר בית הצייר בירושלים. העובדים צבעו, סיידו, עשו עבודות גינון ושדרנו את מראה בית הספר ב180 מעלות

 

עובדי חברת מוריה החברה לפיתוח ירושלים עורכים בשעות הצהרים פעילות חגיגית בשלוה , ארגון של ילדים לצרכים מיוחדים . כל עובדי החברה בראשות המנכ"ל דורון נויוירט הגיעו לבית שלוה בשכונת הר נוף וערכו הפנינג פורים ססגוני שכלל דוכנים והפעלות לילדים

 

 

גמר "ליגת האלופים": אירוע סיום העונה של ליגת הכדורסל הראשונה בישראל לשחקנים עם מוגבלויות - צמי"ד. הליגה הוקמה במאמץ משותף של מינהל תרבות חברה ופנאי - המחלקה לאוכלוסיית צמיד ואגף הספורט, וארגון עלי שיח. ביום זה יתקיים אירוע הגמר הגדול, במעמד ראש העיר-ניר ברקת ובשיתוף שחקני קבוצת הפועל בנק יהב ירושלים, שישתתפו במשחקים יחד עם שחקני ליגת האלופים. האירוע יתקיים בהיכל הכדורסל במלחה (רחוב שטרן 3) בשעה 10:15 בבוקר, הכניסה לאירוע חופשית.

יצירת גן גלגלים קהילתי: המהווה פרויקט דגל נוסף ביום ואשר עתיד להתקיים בשיתוף מועדון לנוער בסיכון בשכונת גילה. במסגרת הפרויקט ייצרו המשתתפים שולחנות וכיסאות מחומרים ממוחזרים (גלילים של חוטי חשמל) וכן יוקם בית-קפה שינוהל ע"י בני הנוער של מועדון קידום נוער. בית הקפה ייבנה בעזרת "תופים" גדולים ועליהם יימתחו חוטי חשמל אשר תרמה חברת החשמל לטובת המאורע. במסגרת הפרויקט צפויים להיבנות כ- 12 ספסלים גדולים ו- 18 כסאות קטנים, ביניהם שולחנות משחק לרווחת הציבור.

"Place Making": פרויקט רקימה קהילתי אשר במסגרתו ירקמו קבוצה של מתנדבים רקמות צבעוניות ונעימות למגע על גבי ספסלי רחוב הממוקמים בשכונות בקעה ועמק רפאים. בנוסף, בכניסות לבתי הספר בשכונת בקעה יצוירו "ציורי רצפה ערביים".

שדרוג, שיפוץ והחייאה של 10 גינות קהילתיות: הפרויקט יכלול חידוש ערוגות ושתילת שתילים, צביעת ספסלים, בניית סככות ועיטור הגינות ברחבי העיר בציורי קיר. פרויקט חשוב זה מקבל משנה תוקף בייחוד לאחר שנת השמיטה.

"בשביל הקטמונים": פרויקט מיוחד אשר לב ליבו עתיד להתקיים בשכונת הקטמונים ובמסגרתו יחודשו שבילי ההליכה בשכונה בתהליך קהילתי של התערבות אמנותית במרחב הציבורי. כמו כן, במסגרת זו יתקיים ביום המעשים הטובים אירוע הפתיחה של פרויקט"ביאנלה קטמונית", שכל כולו מוקדש לעידוד היצירה המקומית ולקיחת אחריות של תושבים על המרחב הציבורי.

"יום מעשים טובים בלילה": בשעות הלילה יתקיימו ברחבי הברים, לאורכו של שוק מחנה יהודה, הרצאות בנושאים חברתיים. את הפעילות מובילות אגודות הסטודנטים הירושלמיות בתמיכה וליווי של עמותת "רוח טובה" ועיריית ירושלים. מטרת הפעילות לרתום את קהל הסטודנטים בעיר למיזמים חברתיים ירושלמים בהם יוכלו להמשיך לתרום גם לאחר היום עצמו.

"ילדים טובים ירושלים": האירוע המסכם אשר יתקיים במוזאון מגדל דוד במעמד ראש העיר ויהיה בסימן סובלנות. במסגרת האירוע ילדים ונוער מכלל המגזרים בעיר, ביניהם המגזר הערבי, המגזר החרדי והמגזר האתיופי, יפריחו בלונים אשר מסמלים את חלומותיהם ואת תקוותם לעתיד משותף ולסובלנות בין תושבי העיר והמדינה. בנוסף לכך, באירוע יתקיימו סדנאות יצירה, הפעלות ומופעים לילדים, וביניהם מופע של האמן שלמה גרוניך. עוד לפני כן תוצג לאורך הטיילת מכיכר צה"ל ועד לשער יפו תערוכת קנבסים פרי יצירתם של תלמידי בתי ספר שונים ברחבי העיר שעיקר התמקדותה הוא בסובלנות וקבלת האחר. במסגרת האירוע, יינתנו הנחות במסעדות לאורך שדרות ממילא וכן הטבות לבאי האירוע. כמו כן, החניה בחניון קרתא תהיה בחינם.

ראש העיר, ניר ברקת אמר כי "יום המעשים הטובים הנו פרויקט חברתי חשוב מאין כמוהו. גם הפעם, כבכל שנה, אנו מובילים בכמות המתנדבים והפרויקטים המשתתפים, מה שמחזק את תפיסתי כי ירושלמיות היא שם נרדף לקהילתיות ונתינה. בימים אלו על אחת כמה וכמה חשובה הרעות והנתינה בין התושבים מכלל המגזרים בעיר. כולי גאווה על כך שירושלים היא העיר המובילה בכמות המתנדבים זו השנה החמישית ברציפות, וגאה להוביל אותה גם השנה ביום זה."

"יום מעשים טובים" הינו פרויקט ארצי רחב המעודד נתינה ועשייה למען הקהילה והחברה ומקדם רוח ההתנדבות וערבות ההדדית. הפרויקט הינו פרי יוזמתה של שרי אריסון הממומש מדי שנה באמצעות עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון ובשנים האחרונות התרחב ל-50 מדינות נוספות.

 

תמונה ראשית: סיוון פרג', תמונה בגוף הכתבה: נועם מושקוביץ.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה