הדסה: מערכת מתקדמת לטיפולי קרינה לחולי סרטן



המאיץ הקווי החדש אשר נחנך השבוע בבית החולים הדסה עין כרם, עומד לשנות את פני הטיפולים אותם חווים חולי סרטן רבים, המגיעים אל היחידה לרדיותרפיה שבמכון שרת מכל קצוות הארץ

מאיץ קווי זה, הינו מכשיר קרינה המשלב את הטכנולוגיות החדישות ביותר אשר פותחו עד היום בקדמת רפואת הקרינה ברמה העולמית.

"אנו מציעים בהדסה את הטיפול הכי טוב ומתקדם שיכול מיכשור טכנולוגי ורפואי להציע, יחד עם המומחים המובילים בתחום הרדיותרפיה הפועלים במכון שרת לאונקולוגיה", מסביר ד"ר מרק ויגודה, מנהל היחידה לרדיותרפיה בהדסה. "המאיץ החדש מאפשר לנו להעניק טיפולים לחולים באופן המדוייק והנכון ביותר, המותאם ספציפית לאופי ולהיקף הגידול. המערכת כל כך מתקדמת שהיא יודעת לאתר את הגידול, להתמקד במתן קרינה ישירות אליו, זאת מבלי לפגוע באיברים חיוניים אחרים אשר בעבר היו מוקרנים בשל סמיכותם לגידול. אנו נוכל להגיע לדיוק רב יותר במתן הקרינה, גם לגידולים שעד כה לא התאפשר לטפל בהם באופן אופטימאלי במקומות מאוד רגישים כמו בסמיכות לחוט השדרה".

ד"ר ויגודה, אשר החל עם אנשי הצוות שלו בהפעלת המערכת החדשה בשבועות האחרונים, מציין בסיפוק כי זמן ההקרנה לכל טיפול מתקצר, לעיתים בסדרי גודל של 30 ואף 50 אחוז. "קיצור זמן הטיפול עבור החולה מתאפשר הודות למתן כמות קרינה גדולה יותר מזו המתאפשרת במכשירים הקיימים, וזהו  שירות ראשון במעלה. כל מי שחווה את התהליך של ההקרנות יכול להעריך את קיצור זמן הטיפול, וכל דקה נחשבת", הוא מדגיש. " יתרה מזאת, הדיוק המירבי אשר ניתן להגיע אליו במערכת החדשה מאפשר להרחיב את הטיפולים הסטיריאוטקטים, כלומר טיפולים מדוייקים לחיסול הגידול בקרינה הניתנת במספר קטן של פעמים ומסתיימים תוך שבוע במקום חודש עד חדשיים בהקרנה קלאסית."

המאיץ הקווי, אותו רכש בית החולים הודות לתרומה ייעודית של עמותת שרת בסכום של 14 מליון שקל, יודע לקחת בחשבון את תזוזות הגוף הטבעיות של החולים לאורך הטיפול, כגון קצב נשימתו. המערכת מתגברת על אותן תזוזות וממשיכה את פעולתה. זאת ועוד, מציין ויגודה, "המערכת בודקת שוב ושוב את החולה תוך כדי הטיפול הקרינתי ומצלמת אותו, כך שניתן להעמיק את הדיוק בעת שהוא שוכב ועובר את התהליך." כחלק מיכולות אלה מיטת הטיפול של המערכת החדשה היא המתקדמת מסוגה, ומאפשרת דיוק מקסימלי של מיקום החולה".

בנוכחות מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין ,הודתה פרופ' תמר פרץ, מנהלת מכון שרת לאונקולוגיה, לעמותת ידידי מכון שרת בראשותה של גברת עליזה אשד וסגנה מאיר טחורש, שבתרומתה התאפשרה רכישת המאיץ החדש לטובת המטופלים בירושלים ובארץ. בהזדמנות זו הודתה פרופ' פרץ גם לארגון נשות הדסה על פועלו בגיוס תרומות ברחבי העולם, על מנת לשפר ולקדם את הטיפול הרפואי בעזרת מיכשור מן המובילים בעולם:

"מדובר בטכנולוגיה החדישה ביותר הקיימת בארץ, שתאפשר שליטה בגידול תוך מזעור הקרינה לאיברים והרקמות מסביבו ותבטיח לחולים איכות חיים טובה יותר ואני תקווה כי בתוך שנה נוכל להתגאות במתחם גדול יותר עם עוד 2 מאיצים מתקדמים שיפעלו לטובת המטופלים".

יו"ר הסתדרות מדיצינית הדסה מטעם ארגון נשות הדסה – ד"ר רייצ'ל שונברגר, ביקשה להביע את הערכתן הגדולה של נשות הדסה בכל העולם לצוותי הדסה, והדגישה כי הארגון גאה ביותר בעשייה המקצועית המובילה  של בית החולים וימשיך לתמוך בעשייה מפוארת זו.

 תמונות: אבי חיון, דוברות הדסה 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה